Orig.klodser til 16v?

Bremsepræstationer og bremsekomponenter
Besvar
alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Orig.klodser til 16v?

Indlæg af alfa33 » 29 jun, 2004 22:55

Er der nogen der ved hvilke bremseklodser der orig. sidder på en Alfa 33 16V?
På div. reservedelslagre er der åbenbart tvivl om det er Girling, ATE eller Bendix. Og priserne jeg får oplyst svinger en del. Jeg ville jo gerne være sikker på at skaffe de rigtige.

Er der ventilerede skiver på alle de nye modeller eller er det kun på 16v´eren?

Og sidst hvad med kaliberne - er her ikke kun én slags der passer på 16 V eller sidder der samme kalibere på alle nye 33´ere?

På forhånd tak.



Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 30 jun, 2004 01:17

Hejsa,-
De eneste 33'ere der originalt har vent. skiver,er 1,7 QV (serie 2 du ved),og så 16v modellerne.Kalibrene er ikke de samme,en type til massive og en anden til ventilerede skiver.

Jeg vil ikke tro at der kun er en fabrikant der laver "originale" klodser.Men mener du egentlig originale,eller bare standard klodser?Hvis det er det sidste ville det ikke undre mig om man kunne komme op på en 8-10 forskellige fabrikanter.Mindst.

alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa33 » 30 jun, 2004 01:32

Hej

Tak for svaret Thomas. Så skulle der være styr på det med kaliberne.

Jeg mente egentlig bare standardklodser - hvad alfa solgte 16v´eren med ved jeg ikke og det er måske også ligemeget. Jeg skal bare finde nogle klodser, der passer til de vent. skiver så.

Eller er det sådan at alle bremseklodser til 33 passer uanset om det i øvrigt måtte være til massive eller vent. skiver?

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 30 jun, 2004 01:47

Nej,der er lavet flere forskellige kalibre typer igennem tiden.Hvor mange og til hvad for nogle modeller ved jeg ikke.

Hvis du vil have nogle gode sportslige nogen,så kan jeg jo ihvertfald anbefale Mintex (se iøvrigt dit andet indlæg her under "Alfa 33 Bremser,der har jeg skrevet noget nyt [:D] ),eller ATE klodser.Ellers er der jo Brembo,Tarox,Red Dot osv.,osv,men dem har jeg ikke prøvet i standard udførelse.Her må andre komme med deres evt. erfaringer.

alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa33 » 30 jun, 2004 02:30

Nu synes jeg egentlig forvirringen blev total [:0] -
jeg ringede nemlig lige til en forhandler, der sagde at klodserne skal passe til kaliberne (og ikke bare til om det er massive eller vetilerede skiver).

Så jeg skal altså skille skidtet ad inden bestilling og se hvad det er for kalibre. Nu bliver det helt uoverskueligt at finde ud hvilke bremseklodsemærker, der passer på hvad...er det ikke ham forhandlergutten der har misforstået noget!?

Jeg regnede da med, at man kunne betille nogle klodser når man oplyser modellen (16V), at det er med vent. skiver og i øvrigt uden ABS. [:(]

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 30 jun, 2004 05:11

Jamen han har da sådan set ret.Som før nævnt er der flere typer kalibre.Det er altid en go' ide at ha' oplysninger om fabrikations måned og år klar,når man skal købe reservedele.Nogle gange også stelnr.Så det er bare frem med registreringsattesten fra gemmeren inden man ringer,så burde de kunne finde frem til hva' man skal bruge.Ellers er de ikke værd at handle med [:p]

alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa33 » 02 jul, 2004 04:56

Ja med stel nr. burde det vel være nok. Lyder da mærkeligt hvis man ikke kan bestille res.dele til en bil uden først at skille den ad......Tak for hjælpen. Og go´ weekend når du når dertil - håber ikke tandbrækkeren var for hård...

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 02 jul, 2004 06:25

Tak,i lige måde.Nej,han var ikke hård,Men dyr ?? JA (arghh)[:D]

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Bremser"