Bremser problem 146,

Bremsepræstationer og bremsekomponenter
Besvar
tordil
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03 nov, 2011 01:21
Geografisk sted:

Bremser problem 146,

Indlæg af tordil » 03 nov, 2011 01:33

<p>Hej alle sammen!</p><p>Jeg har en Alfa 146, fra 1998,</p><p>1.  hvor en af bag bremserne virker ikke ordentligt, og skivet ser helt sort ud, dvs. at <strong>bremseklodset ikke presser sig mod bremseskivet</strong>??</p><p>2. Nogen gang <strong>ryster det underkørsel</strong>, det er ligesom, om der kommer ikke luft, el. benzin?</p><p>Glæder mig til høre fra jer. på forhånd tak:  </p><p></div></p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 03 nov, 2011 18:59

Hej og velkommen.
1. Bremser, du skal løsgå bremseklodserne, kontrollere og rense kalibere og skiverne i begge sider. Hvis hvis stemplerne i kaliberene går trægt og skiverne ikke kan renses/slibes så overflade er fuldstændig jævn og fri for rust, skal delene fornys. Hvis ikke du ved hvor gammel bremsevæsken er, skal den også fornys - br.væske optager vand hvorved dets kogepunkt nedsættes og tæring kan opstå i cylindre etc.
2. Først få lavet en fejludskrift fra motorstyringen (ECU), den vi med meget stor sandsynighed vise hvor defekten er.

tordil
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03 nov, 2011 01:21
Geografisk sted:

Indlæg af tordil » 09 nov, 2011 01:10

Tak for din vejledning, så skal jeg nok tage mig sammen og undersøger videre bremsevasken og renser de bagerste bremser, skiver og det hele. Håber det giver en god resultat til sidst.
Mange tak.

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Bremser"