klassisk race

Hvad må man og hvad må man ikke
Besvar
Dan Kenskov
Indlæg: 40
Tilmeldt: 07 okt, 2003 19:13
Geografisk sted: Danmark

klassisk race

Indlæg af Dan Kenskov » 02 aug, 2004 08:13

Hej
Jeg har et spørgsmål vedr. FIA-regelementet som jeg håber at jeg kan få besvaret her i dette forum. Er det muligt at få homologeret en bil fra -74 i -71 klassen hvis det er således at -74 modellen er helt identisk med den fra -71 - og tidligere?

mvh

Dan Kenskov



Alfista
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 okt, 2003 18:02
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Alfista » 02 aug, 2004 17:45

Hej Dan,
Svaret er; "Nej, det kan du ikke, men:" :-)

Hvad er det lige du vil? Når du henviser til FIA, er det så fordi du vil køre i udlandet? I DK kører man nemlig ikke nøjagtigt efter FIA reglementet. Her har vi nemlig den regel, at du selv kan vælge hvilken homologeringsattest din bil skal bygges efter - selv om den ikke har det rigtige stelnummer. Det vil sige, at hvis du kan finde en homologering som passer i 71-klassen, og du kan bygge din bil nøjagtigt efter denne - så kan du få en vognbog og køre med bilen i DK. Et eksempel er Herlufs Giulia TI Super, som er er Giulia TI der er ombygget til TI Super spec. Ligesådan med Tommys GTAm som er en GTV der er ombygget efter GTAm's homologeringsattest.

I udlandet findes der ikke nogen 71-klasse. Der er en 76-klasse (og det er der forresten også i DK). Der er i år kommet nye regler som tillader en lignende ombygning, og så får du en speciel FIA Classic vognbog som betegner bilen som en replika. Men dette er som sagt kun nødvendigt hvis du vil køre i udlandet.

Håber det er svar på dit spm.
Mvh
Jørgen

Dan Kenskov
Indlæg: 40
Tilmeldt: 07 okt, 2003 19:13
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Dan Kenskov » 03 aug, 2004 21:59

Hej Alfista

Jo, tak det var et meget præcist og fyldestgørende svar.


Mange tak
og mvh Dan

Besvar

Tilbage til "Reglement"