Mangler dørgreb til 155 fra 92

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
boneyb
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 nov, 2007 18:17
Geografisk sted: Danmark

Mangler dørgreb til 155 fra 92

Indlæg af boneyb » 19 jan, 2009 02:00

Mit dørgreb i venstre side til min 155'er fra 92 er knækket så jeg mangler et. Nogen der har et liggende (gerne i rødt)? Eller har du et godt bud på hvor jeg kan få et?



Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 22 jan, 2009 02:22

Jeg ville prøve nogle af ophuggerne herhjemme først og hvis det ikke giver pote så vende blikket mod Holland. Deres klub kan helt sikker være behjælpelig og ellers kender jeg en derfra. Mails til register-lederne finder du her: http://www.alfaclub.nl/registers.php

Iøvrigt bør du sørge for at få låse og greb-mekanismen smurt og justeret for alu-håndtaget knækker pga. metal-træthed og fordi der skal vrides for hårdt i det når man åbner. Det giver også typisk buler i døren lige over håndtaget. (Det er svært at beskrive hvordan men du kan nok se hvad jeg mener når du får døren skilt ad.) Sørg for at være klar med rustopløser og vær tålmodig for torx-skruerne som håndtaget er monteret med er typisk rustet fast og er svære at komme til pga. den indvendige dørramme.

Hvis ikke du kan selv så få en der kender en 155'er godt til at ordne det for dig.

taan
Indlæg: 59
Tilmeldt: 19 dec, 2006 20:13
Geografisk sted:

Indlæg af taan » 25 jan, 2009 03:52

køb et nyt håndtag hos Alfa til omkring 350 kr. ophuggerne her i landet forlangte det samme eller mere da jeg havde det samme problem.
Hilsen tage

taan
Indlæg: 59
Tilmeldt: 19 dec, 2006 20:13
Geografisk sted:

Indlæg af taan » 25 jan, 2009 03:53

køb et nyt håndtag hos Alfa til omkring 350 kr. ophuggerne her i landet forlangte det samme eller mere da jeg havde det samme problem.
Hilsen tage

boneyb
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 nov, 2007 18:17
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af boneyb » 26 jan, 2009 19:01

Jeg har indtil videre byttet rundt på grebene fra fordør og bagdør (fandt ud af at de er ens), da grebet til fordøren efterhånden var knækket så meget at det var svært at åbne. Men hvis et nyt ikke koster mere kan man vist lige så godt købe sådan et.
Men der skal nok også en justering til. For grebet jeg tog fra bagdøren går nogen gange trægt. Så det må hellere fikses, inden det også knækker.
Jeg takker for jeres svar.

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Karrosseri"