Fejl i klimaanlæg

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
boneyb
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 nov, 2007 18:17
Geografisk sted: Danmark

Fejl i klimaanlæg

Indlæg af boneyb » 07 maj, 2008 20:24

Hej

Mit klimaanlæg har periodisk fejlet og er gået ud. Temperaturen kan derefter ikke reguleres men man kan godt styre valg af luftdyser. Nu er fejlen der næsten hele tiden.
Er der nogen der har en ide til hvad der er galt?

Mvh



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 07 maj, 2008 20:40

Jeg tror dit display er i skykker. Jeg har aldrig hørt, at klima displayet kan vise fejlkoder, kun den valgte temperatur.
Har du prøvet at trykke på +/- knapperne for at finde ud af, om de ikke regulerer lufttemperaturen alligevej. Hvis du trykke nogle gang på minus knappen vil blæseren begynde at køre hurtigere, hvis temp. reguleringen virker.

boneyb
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 nov, 2007 18:17
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af boneyb » 08 maj, 2008 02:09

Blæseren går ud når den skriver E1 eller E2. Og blæsestyrke+temperatur kan derefter ikke reguleres Og jeg kan ikke få den til at virke igen medmindre jeg slukker og tænder for tændingen. Derfor tror jeg at det er en fejlkode den skriver. Jeg har også oplevet, at blæsen går ud selvom at indikatorer-bjælkerne indikerer fuld blæs. Så kan jeg godt få den til at blæse igen, hvis jeg trykker på op eller ned for blæserstyrken. Nu er det ofte sådan at den viser E1 og E2, allerede helt fra start. Tidligere så nåede den lige kortvarigt at skrive temperaturen i displayet inden den skrev E1/E2. Og E kunne jo stå for Error...

boneyb
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 nov, 2007 18:17
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af boneyb » 09 maj, 2008 18:06

Kunne det måske være dårlig forbindelse i styre-enheden eller i stik til den? Lagde mærke til at den gik ud igår, da jeg kørte over et bump på vejen. Er styringen inde bag betjeningspanelet/displayet og hvordan skiller man det lettest ad uden at ødelægge noget? Så kunne det nemlig være at jeg skulle kigge lidt efter løse forbindelser..

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 09 maj, 2008 20:07

Der er tilsyneladende ikke mange 155 Alfister vågne herinde, og det er længe siden jeg havde en 155, og havde ikke dette problem. Prøv at stille dit spørgsmål på http://www.cuoresportivo.dk/index.php

boneyb
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 nov, 2007 18:17
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af boneyb » 09 maj, 2008 20:12

Ja, det kunne være at jeg skulle gøre det. Ellers mange tak for dine inputs :-)

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 El-system"