intercooler 155 q4

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
peterholst
Geografisk sted:

intercooler 155 q4

Indlæg af peterholst » 29 sep, 2004 06:54

jeg har på afskærmningen til min intercooler fundet en dysse, som er beregnet til at sprøjte sprintlervæske ind mod intercooleren, når bilen rigtig får tæsk. mit problem er, at jeg ikke kan finde beholderen dertil.jeg har hørt den skal findes i bagagerummet, men der er den ikke. hvordan fungerer et sådan anlæg egentlig?
jeg vil også gerne vide mere om hvordan indsugningsboksen på en 155 gta er konstrueret. det ser ud til på de få billeder jeg har kunnet finde, at intercooleren sidder oppe langs topstykket.

mblarsen
Geografisk sted:

Indlæg af mblarsen » 29 sep, 2004 22:50

Hej Peter,

Dyssen er (normalt) forbundet til en beholder der er, som du selv er inde på, placeret i bagagerummet (venstre side). Der sidder også en pumpe, der aktiveres af computeren via et relæ. Afhængig af flere parametre, aktiveres pumpen når der er behov for power.
Beholderen ligner en pose (magen til Alfa's gamle sprinklerposer) og revner let så vandet siver ud i hjulbrønden hvor det ikke gør megen gavn! Pumpen er også af dårlig kvalitet, så det kan betale sig lave et helt nyt system hvis du vil benytte dig af funktionen.

Mht. intercooleren på 155 GTA melder jeg pas, men det lyder ikke logisk at placere en intercooler der hvor der rigtig varmt når der bliver fyret af! Så går idéen lidt af fløjten når luften skal være så kold som muligt.

Mvh
Michael

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"