Benzin pumpe

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Sauber
Geografisk sted: Danmark

Benzin pumpe

Indlæg af Sauber » 23 nov, 2003 08:55

Hej,

Nu er jeg ikke den store mekaniker og vil derfor gerne vide hvor min benzin pumpe befinder sig på en Alfa 155 1.8 8V, er det i bagagerummet ?

//Sauber

Thomas G

Indlæg af Thomas G » 23 nov, 2003 21:08

Den sidder nede oven i tanken.Hvorvidt du kan komme til den under bagsædet.er jeg ikke klar over.Ellers skal tanken selvfølgelig ned.

Sauber

Indlæg af Sauber » 23 nov, 2003 21:33

Hej,

Har fundet den men kan du sige mig hvordan jeg afmontere pumpen eller bare finder ud af om den køre ?? Bilen har været klodset op foran i 3 dage og da jeg fik sat hjul på igen og ville starte, ja så startede den ikke !! Har tjekket hvad jeg formår og alt ser korrekt ud, starteren køre, masser af batteri, benzin osv. Men når jeg sætter tænding på burde man så kunne høre at benzin pumpen kører ? Jeg kan intet høre.

//Sauber

Thomas G

Indlæg af Thomas G » 24 nov, 2003 01:03

Man kan ihvertfald høre pumpen på en 16v'er,på 8v'eren ved jeg det ikke.Hvad har du rodet med i de 3 dage?Kan det ikke ha' forbindelse med det?Selvfølgelig kan pumpen jo godt stige af pludseligt,men mon ikke det har noget at gøre med rep. de 3 dage?Har du tjekket sikringerne?

Hvis du vil vide om pumpen kører,er det nemmeste nok at aftage fødeslangen oppe i motorrummet ved dysebroen.Husk at få den monteret ordentligt igen!!

Thomas G

Sauber

Indlæg af Sauber » 24 nov, 2003 01:40

Hej,

jeg har næsten lige fået lagt ny motor i og ville blot efterspænde nogen skruer ikke andet og kan ikke lige se at det skulle kunne gøre noget. På min "bro" har jeg en slange i begge ender, er det ligegyldigt hvilken en af disse jeg tager af og skal jeg bare give den tænding og derefter se om benzin bliver pumpet rundt/løber ud ?

//Sauber

Thomas G

Indlæg af Thomas G » 24 nov, 2003 03:03

Det skal være tilgangsslangen du skal afmontere,kig efter pile.Dette skal gøres med største respekt,da det jo kan blive temmeligt fatalt at have en stråle benzin til at pumpe rundt i motorrummet.I skal være 2 pers.,og slangen skal holdes ned i en dunk eller lign.Pas godt på !!!!

Thomas G

lars N

Indlæg af lars N » 24 nov, 2003 22:24

For en god ordens skyld, vil jeg lige sige at benzinpumpen, kommer man til, ved at fjerne bundmåtten i bagagerummet

VH
Lars N

Sauber

Indlæg af Sauber » 27 nov, 2003 04:36

Hej,

Har nu fundet frem til at der ikke er strøm i den ledning/stik som sidder på benzin pumpen i bagagerummet. Har afmonteret benzinslange og har startet bilen men ingen benzin kom ud så enten er det et relæ eller benzin pumpen der er stået af. Har til at starte med købt et benzin pumpe relæ da jeg kunne slippe med 260,- hvorimod en benzin pumpe koster 2500,- begge incl. moms. Men jeg har så set farverne på de ledninger som går fra pumpen lilla/sort og grøn/sort og regnede så med at jeg kunne finde de samme farver inde i motorrummet hvor jeg har 5 stk.s relæer siddende men der blev jeg noget skuffet for dem kan jeg ikke se/finde så er der nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg finder det relæ der styre benzin pumpen ?? Håber det et svar snarligt da bilen nu har stået stille over 1 uge.
//Sauber

Utzon155

Indlæg af Utzon155 » 27 nov, 2003 06:13

Hey,

jeg har lige checket min manual (side 131). På en 2,0 TS 8v sidder benzinpumperelæet blandt andre mellem batteriet og luftmængdemåleren. Her sidder også en sikring. På V6 sidder samme relæer ved siden af beholderen til servostyringsvæsken.

Håber det var en hjælp.

vh.

Frank

Sauber

Indlæg af Sauber » 29 nov, 2003 04:53

Tak for det Frank. Relæet er skiftet og bilen startede prompte igen hvilket jo er herligt. Der sidder ialt 4 stk.s relæer.

Dog kedeligt at når man ringer til et autoriseret værksted får man den besked at et sådan relæ til benzinpumpen ikke findes !!

//Sauber

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"