ang. knastakslens variator på 1,6 ts.

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Thomas H.
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 maj, 2009 07:21
Geografisk sted: Danmark

ang. knastakslens variator på 1,6 ts.

Indlæg af Thomas H. » 19 maj, 2009 22:52

er ved at købe en 155 1.6 ts!, og hvad er lige en variator??? er det en slags hydraliskløfter a-la den slags som sidder på fx. en golf diesel!!!
en anden ting er, sidder der løse lejer i strammerhjul.. eller er det bare "byt til nyt"???

mvh. thomas h



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 20 maj, 2009 00:03

En variator forskubber indsugningsknastakslen nogle grader, når man giver motoren meget gas over ca. 3000 omd/m. Alle 16 ventilløftere er hydraliske, dvs. at der ikke skal kontrolleres eller justeres ventiler.
Strammer og medløber hjulene til tandremme skiftes hver gang man skifter tandremmen. Afh. af km tal er det klogt også at skifte vandpumpen. Den koster ca. 300, men kræver tandremmen skiftes, hvis den bliver utæt eller går i stykker.

Thomas H.
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 maj, 2009 07:21
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas H. » 20 maj, 2009 01:45

nååå okay!! dvs. at der kun sidder en variator!(skal jo lige finde ud af hvordan en alfa er bygget)...
nogen ide om hva sådan en koster??, kan forstå at man kan få skifte tandrem,vandpumpe for omkring 4000,- på fyn når det er en 1.6 ts!! og det skulle være lidt dyre hvis det er en 1.8 eller 2.0.., men er det ikke den samme blok og topstykke????

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 20 maj, 2009 04:46

Hos http://www.alfatec.dk/201-alfa_tandrem_skift.htm
4000 for 1,6 & 1,8 inkl. vandpumpe, variator 1300 ekstra.
NB 2,0 har en ekstra tandrem til balance akslerne, som kun 2.o har

Thomas H.
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 maj, 2009 07:21
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas H. » 20 maj, 2009 08:00

takker mange gange...

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"