er ved at købe en 155 1.6 ts!, og hvad er lige en variator??? er det en slags hydraliskløfter a-la den slags som sidder på fx. en golf diesel!!!
en anden ting er, sidder der løse lejer i strammerhjul.. eller er det bare "byt til nyt"???
mvh. thomas h
ang. knastakslens variator på 1,6 ts.
En variator forskubber indsugningsknastakslen nogle grader, når man giver motoren meget gas over ca. 3000 omd/m. Alle 16 ventilløftere er hydraliske, dvs. at der ikke skal kontrolleres eller justeres ventiler.
Strammer og medløber hjulene til tandremme skiftes hver gang man skifter tandremmen. Afh. af km tal er det klogt også at skifte vandpumpen. Den koster ca. 300, men kræver tandremmen skiftes, hvis den bliver utæt eller går i stykker.
Strammer og medløber hjulene til tandremme skiftes hver gang man skifter tandremmen. Afh. af km tal er det klogt også at skifte vandpumpen. Den koster ca. 300, men kræver tandremmen skiftes, hvis den bliver utæt eller går i stykker.
nååå okay!! dvs. at der kun sidder en variator!(skal jo lige finde ud af hvordan en alfa er bygget)...
nogen ide om hva sådan en koster??, kan forstå at man kan få skifte tandrem,vandpumpe for omkring 4000,- på fyn når det er en 1.6 ts!! og det skulle være lidt dyre hvis det er en 1.8 eller 2.0.., men er det ikke den samme blok og topstykke????
nogen ide om hva sådan en koster??, kan forstå at man kan få skifte tandrem,vandpumpe for omkring 4000,- på fyn når det er en 1.6 ts!! og det skulle være lidt dyre hvis det er en 1.8 eller 2.0.., men er det ikke den samme blok og topstykke????
Hos http://www.alfatec.dk/201-alfa_tandrem_skift.htm
4000 for 1,6 & 1,8 inkl. vandpumpe, variator 1300 ekstra.
NB 2,0 har en ekstra tandrem til balance akslerne, som kun 2.o har
4000 for 1,6 & 1,8 inkl. vandpumpe, variator 1300 ekstra.
NB 2,0 har en ekstra tandrem til balance akslerne, som kun 2.o har