Tandremskift på V6 og oliespild

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
bikerman
Geografisk sted: Danmark

Tandremskift på V6 og oliespild

Indlæg af bikerman » 01 sep, 2005 07:19

Det er snart længe siden jeg har været inde på dette dejlige forum. Simpelthen fordi min alfa 155 2,5 V6 har kørt upåklageligt efter jeg skiftede termostaten. Men nu er det tid for at tandremmen skal skiftes og min kammerat (som er uddannet fiatmekaniker) mener, at motoren skal ud for at skifte tandremmen. Kan det virkelig være rigtigt???
Bilen er fra '92 og Hersild & Heggov kunne ikke umiddelbart se hvilket remstrammer der skulle til (der er to forskellige, som umiddelbart ikke illiminerer hinanden i reservedelskartoteket), så jeg har fået begge to med.
Motoren er også begyndt at lide af oliespild, som kommer ud et eller andet sted bag de tre bagerste cylindrer. Topdækselpakningerne og pakningerne omkring tændrørne skiftes sammen med tandremmen og jeg håber at oliespildet stopper.
Er der nogen, der har erfaringer med den form for oliespild??

Hilsen
Bikerman

jensebhansen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 01 sep, 2005 19:41

Alfa's ældre V6'ere er så vidt jeg ved notoriske til at spilde olie fra den hydrauliske tandremstrammer/slapper. Af samme årsag bør denne skiftes hvergang tandremmen skiftes. Generalt er det altid en god ide at skifte alle remstrammer hjulene til tandremmen, hvergang denne udskiftes.

Der er vist et eller to andre indlæg, der beskæftigere sig med denne remstrammer.

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"