Hej alle,
Er lige ved at købe en 155 V6 så jeg skal bruge hurtig hjælp hvis i vil hjælpe mig!
Sælger oplyser at det er en kendt sag at Alfaer på den alder (10 år )har klaprende ventiler. Er det rigtigt???
På forhånd tak!
Ventilklapren 155
Hejsa
Prøv at stille spørgsmålet på
http://www.cuoresportivo.dk/index.php
Der er der flere 155 V6 folk som helt sikkert vil nyde at dele ud af deres erfaringer [:p]
Prøv at stille spørgsmålet på
http://www.cuoresportivo.dk/index.php
Der er der flere 155 V6 folk som helt sikkert vil nyde at dele ud af deres erfaringer [:p]
Hej,
jeg har et eksemplar af modellen 155 V6 med "klaprende" ventiler.
Da jeg købte den havde den kørt 119K og støjede en del fra ventilerne.
Det hjalp dog betydeligt efter en justering af udstødningsventilerne.
Spillerum justeres let, idet udstødningsventilerne påvirkes med vippearme og justeres derfor med nøgle.
Spillerummet ved indsugningsventilerne, som justeres med shims, var Ok.
Jeg har ladet mig fortælle at det ofte bare er udstødningsventilerne, som er ude af justering og støjer.
Ved 160k skiftede jeg alle ventilløfterne (6 stk.) idet nogle af dem var ved at være lidt hule på toppen.
Den har nu kørt ca. 215K og klaprer stadigvæk lidt.
155 V6éren har også skrappere knastprofiler end f.eks 164 3,0V6 12V og har derfor nok en tendens til at støje/klapre lidt mere.
155 V6 er en super køremaskine så den kan varmt enbefales [:D]
Mvh.
EVK
155 V6
jeg har et eksemplar af modellen 155 V6 med "klaprende" ventiler.
Da jeg købte den havde den kørt 119K og støjede en del fra ventilerne.
Det hjalp dog betydeligt efter en justering af udstødningsventilerne.
Spillerum justeres let, idet udstødningsventilerne påvirkes med vippearme og justeres derfor med nøgle.
Spillerummet ved indsugningsventilerne, som justeres med shims, var Ok.
Jeg har ladet mig fortælle at det ofte bare er udstødningsventilerne, som er ude af justering og støjer.
Ved 160k skiftede jeg alle ventilløfterne (6 stk.) idet nogle af dem var ved at være lidt hule på toppen.
Den har nu kørt ca. 215K og klaprer stadigvæk lidt.
155 V6éren har også skrappere knastprofiler end f.eks 164 3,0V6 12V og har derfor nok en tendens til at støje/klapre lidt mere.
155 V6 er en super køremaskine så den kan varmt enbefales [:D]
Mvh.
EVK
155 V6