Hovedbremsecylinder..
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 10 mar, 2008 21:53
- Geografisk sted: Danmark
Hovedbremsecylinder..
Hej folkens..
Jeg har lige haft lidt problemer med at trykket røg i min kobling, så nu har jeg fået skiftet min koblings slavecylinder, men synes stadig lidt den har en tendens til at være lidt "slatten". Så hørte jeg en lille fugl synge om at det kan være hovedbremsecylinderen der kan være synderen, hvis den lægger lidt væske ind i bremseforstærkeren. Så skulle trykket eftersigende ryge i koblingen først da det system skulle være under en smule højere tryk.. Så ville jeg høre om der var nogen der vidste hvor meget det ville koste at få skiftet sådan en hovedbremsecylinder og evt kunne henvise til en alfa mand der havde forstand på at skifte den uden alt for meget bøvl.
Det skal så lige siges at jeg bor på sjælland, nærmere betegnet vestsjælland små 50km fra roskilde.
Jeg har lige haft lidt problemer med at trykket røg i min kobling, så nu har jeg fået skiftet min koblings slavecylinder, men synes stadig lidt den har en tendens til at være lidt "slatten". Så hørte jeg en lille fugl synge om at det kan være hovedbremsecylinderen der kan være synderen, hvis den lægger lidt væske ind i bremseforstærkeren. Så skulle trykket eftersigende ryge i koblingen først da det system skulle være under en smule højere tryk.. Så ville jeg høre om der var nogen der vidste hvor meget det ville koste at få skiftet sådan en hovedbremsecylinder og evt kunne henvise til en alfa mand der havde forstand på at skifte den uden alt for meget bøvl.
Det skal så lige siges at jeg bor på sjælland, nærmere betegnet vestsjælland små 50km fra roskilde.
Den eneste forbindelse der er mellem det hydrauliske koblingssystem og bremseforstærkeren, er at koblings- og bremsehovedcylindre deler samme væskebeholder.
Hvis bremseforstærkeren suger hydrauliskvæske, vil bremserne blive påvirket at dette før eller samtidig med koblingen.
Din koblings- eller bremsehovedcylinder kan være utæt pga. slid, der kan være utætheder i rør, slanger og bremsekalibre og koblingsslavecylinderen eller bremseforstærkeren kan i sjældne tilfælde suge væsken. Det er forholdsvis almindeligt, at hovedcylinderen bliver utæt i forbindelse med montering af slavecylinder og udluftning af systemet.
I Roskilde er Nelleman Alfa/Fiat forhandler, Max Due har Alfa værksteder i Køge og Ringsted. Husker ikke, at der er flere aut. forhandlere og værksteder på Vestsjælland. Slå det evt. op på www.alfaromeo.dk
Hvis bremseforstærkeren suger hydrauliskvæske, vil bremserne blive påvirket at dette før eller samtidig med koblingen.
Din koblings- eller bremsehovedcylinder kan være utæt pga. slid, der kan være utætheder i rør, slanger og bremsekalibre og koblingsslavecylinderen eller bremseforstærkeren kan i sjældne tilfælde suge væsken. Det er forholdsvis almindeligt, at hovedcylinderen bliver utæt i forbindelse med montering af slavecylinder og udluftning af systemet.
I Roskilde er Nelleman Alfa/Fiat forhandler, Max Due har Alfa værksteder i Køge og Ringsted. Husker ikke, at der er flere aut. forhandlere og værksteder på Vestsjælland. Slå det evt. op på www.alfaromeo.dk
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 10 mar, 2008 21:53
- Geografisk sted: Danmark
Jeg siger mange tak for det hurtige svar.
Så har jeg lige et lille spørgsmål til. Kan det passe at hvis hovedbremsecylinderen bliver en smule utæt/slidt at den så kan suger bremsevæske ind fra bremseforstærkeren og ind i indsugningsmanifolden så bilen begynder at ryge fra udstødningen?
Det er noget jeg har ladet mig fortælle og det sjove er at den er nemlig begyndt at "ryge" fra udstødningen efter jeg fik det problem med at koblingen mistede trykket.
Så har jeg lige et lille spørgsmål til. Kan det passe at hvis hovedbremsecylinderen bliver en smule utæt/slidt at den så kan suger bremsevæske ind fra bremseforstærkeren og ind i indsugningsmanifolden så bilen begynder at ryge fra udstødningen?
Det er noget jeg har ladet mig fortælle og det sjove er at den er nemlig begyndt at "ryge" fra udstødningen efter jeg fik det problem med at koblingen mistede trykket.
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 10 mar, 2008 21:53
- Geografisk sted: Danmark
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 10 mar, 2008 21:53
- Geografisk sted: Danmark
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 10 mar, 2008 21:53
- Geografisk sted: Danmark