Vand i bunden

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
alfa156
Indlæg: 8
Tilmeldt: 01 nov, 2004 17:45
Geografisk sted: Danmark

Vand i bunden

Indlæg af alfa156 » 01 nov, 2004 17:53

Jeg har et problem med vand i bunden af bilen, nærmere betegnet
foran bagsædet og foran forsæderne. Jeg mener, vi snakker søer.
Da det lader til at det er et stort problem på 156'eren spørger
jeg her, om der er nogen der har oplevet noget lignende, og hvor-
dan problemet løses.
Er det evt. noget som aut. Alfa-værksteder ordner uden beregning
eller hur.
Jeg har også læst på siden www.flyvholm.dk at det faktisk kan være
mange steder vandet kommer ind, p.g.a. dårlige forsejlinger.
Er der nogen der kan hjælpe?[V]
Er ellers en kanon bil, min herlige 2,0TS fra 1998.



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 01 nov, 2004 21:15

Hej - Jeg har læst (formentlig i Alfa Nyt) at tidligt producerede 156'ere havde en konstruktionsfejl ved sammensvejsningen af bundpladen, overlappen vente forud og vand kunne trænge ind i bunden af vognen ved kørsel på våde veje. Fejlen blev dengang rettet under garantien med en ekstra tætning af svejsningen.
Min 156 er produceret i september 1998 og er (såvidt jeg kan se og mærke) tæt. Den har en kraftig tætning omkring svejsningen, så jeg kan ikke se om overlappet vender for- eller bagud.
Mht. evt. andre utætheder, så kan man finde sprækker i samlinger med en radio sender og modtager, som mange bil importører og forhandlere råder over.

alfa156
Indlæg: 8
Tilmeldt: 01 nov, 2004 17:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa156 » 01 nov, 2004 22:11

Tak for svaret.
Jeg vil jeg prøve, om det er der problemet ligger.

Superstuden
Indlæg: 142
Tilmeldt: 12 maj, 2004 07:48
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 02 nov, 2004 08:50

Har du fået nu frontrude i på et tidspunkt. Der er jo ikke bare noget som lige kommer. Den må altid have været der, ellers kan du jo ikke regne med at alfa dækker på garantien. Det gør de jo under alle omstændigheder ikke når bilen er fra 1998.

mvh
kristian

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 03 nov, 2004 10:18

Hejsa

Vedr. dit problem med "at holde på vandet - komme af med det"[;)]

Jeg har nu prøvet 3 gange at uploade en fil som beskriver nøje hvor og hvordan det afhjælpes uden held.
Det kan simpelthen ikke lade sig at gøre.[:(!][:(!]

Skodmåde at vedhæfte og uploade på.....[:(!]

Men send mig en mail på Lars.hrsoerensen@oncable.dk så sender jeg hele molevitten til dig og andre der skulle have samme problem.

Håber du får det løst.

alfa156
Indlæg: 8
Tilmeldt: 01 nov, 2004 17:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa156 » 03 nov, 2004 22:05

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af Superstuden</i>

Har du fået nu frontrude i på et tidspunkt. Der er jo ikke bare noget som lige kommer. Den må altid have været der, ellers kan du jo ikke regne med at alfa dækker på garantien. Det gør de jo under alle omstændigheder ikke når bilen er fra 1998.

mvh
kristian
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Bilen har ikke fået skiftet ruden. Jeg har købt den brugt for godt et
år siden. Ham der havde den før, har sansynligvis ikke vidst noget om
det. Jeg opdagede det også kun fordi der skulle noget ICE i og kablerne skulle trækkes langs panellerne.

Jeg har efter et tip kontaktet Hersild & heggov der fortalte, at det kan komme hvis kanalerne (der sidder lige under plastskjoldet) til ventilationsanlægget er tilstoppede af blade og andet godt. Det viser sig da kun i passagersiden, fordi kanaludmundingen der, sidder lidt lavere end i førersiden.

Så det prøver jeg også.

M.v.h.
Michael

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 04 nov, 2004 18:34

Som Elp skriver har du sandsynligvis en fejl i samlingerne i bundpladerne. Jeg har som sagt nogle billeder og beskrivelser omkring netop det emne, men kan desværre ikke uploade dem. Så send mig en mail og jeg vil sende dem til dig.

Det er en sjælden fejl og kan være svær at lokalisere, men prøv at tørre bilen, stil den såvidt overdækket og prøv så at køre på våd vej (ikke regnvejr - men efter et kraftigt regnskyl). Kommer der så vand ind er problemet sandsynligvis som beskrevet.

Ole Nielsen
Indlæg: 115
Tilmeldt: 08 aug, 2004 15:32
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Nielsen » 14 nov, 2004 15:44

Hej.
Prøv at kikke på www.alfa156.net og klik under "tips".
Der står der en masse nyttige ting vedr. 156 - også noget om vandindtagning....
Held og lykke.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Karrosseri"