Ragazzon mislyde ?

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
Zheevas
Indlæg: 28
Tilmeldt: 10 jun, 2004 05:42
Geografisk sted:

Ragazzon mislyde ?

Indlæg af Zheevas » 13 sep, 2004 06:59

Jeg har lige monteret en Ragazzon potte istedet for den orginale.

Jeg oplever dog ved lave omdrejninger/mindre bump, mærkelige klong klong lyde af en art. Efterfølgende har jeg prævet at "rykke lidt i udstødningen og den "støder på karosseriet et eller andet sted" ved små ryk ved udstødningen.

Jeg forstiller mig det måske har noget at gøre med de to orginale gummi tingester som vedhængne fra potten sættes i ikke rigtig passer 100 % ???

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej ??

Det skal lige tilføjes at lyden er Super !!!!

Takker !



Pedersen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 20 nov, 2003 17:46
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Pedersen » 13 sep, 2004 17:16

Vi har også monteret en Ragazzon, men her har der ikke været nogen problemer, de org. gummiophæng passer 100 %, både da vi havde den på 2,0 ern og på den nye 1,9 JTD 16V SW.

Zheevas
Indlæg: 28
Tilmeldt: 10 jun, 2004 05:42
Geografisk sted:

Indlæg af Zheevas » 13 sep, 2004 18:50

Hmm lyder mystisk, kan det måske tænkes at det har haft betydning at jeg sprayede gummiophængene ind for at gøre det nemmere at få den gamle potte af ?

PS Det er værst når man lige starter bilen

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 14 sep, 2004 01:47

Hej Zheevas - det lyder som om en (ell. flere) af bøjlerne som sættes i gummiophængene ikke har den rigtige vinkel (er måske blevet bukket under transport eller opbevaring). Hvis det er tilfældet skal den bukkes på plads, start der hvor et rør eller potte sidder tættest på vognbunden.
Hvis du måtte spraye ophængene for at få dem på bøjlerne, er det en indikation.

Zheevas
Indlæg: 28
Tilmeldt: 10 jun, 2004 05:42
Geografisk sted:

Indlæg af Zheevas » 15 sep, 2004 19:18

Bøjlerne var skæve... er blevet rettet til, så nu spinder den også lige når man starter tak for hintet elp !

Superstuden
Indlæg: 142
Tilmeldt: 12 maj, 2004 07:48
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 18 sep, 2004 09:28

spray har ikke en skid og gøre med det. Det er noget man bruger for at det er lettere og få på og af. Er det er udstødningssystem i begge sider, hvis det er det så ophænget i højre side det er galt med. Så er det blevet monteret forkert.
Hvis det er en enkelt potte så er det omme bagved hvor mellemrør og bagpotte bliver samlet. Der er en lille runding der omkring. Og der slår det imod bunden.

mvh
kristian

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Karrosseri"