Hjælp!! undervognsbehandling med Pava
Hjælp!! undervognsbehandling med Pava
<p>Hej </p><p></div></p><p>Læste denne meddelelse i et indlæg vedr. køb af vw kontra Alfa 156. Jeg har fået min 156 fra 2004 behandlet netop med Pava...... Er der nogen, som har erfaringer ud i dette emne??????</p><p></div></p><p>Her lidt fra artiklen...</p><p> "Man skal også være opmærksom på at følge op på rustbehandlingen af bilen
med det rigtige produkt. Alfa 156 skal behandles med Mercasol(Dinitrol
beslægtet).
Behandles den med Pava så har man ligesom selv været ude om hvis den
ruster. I så fald ruster den mere end hvis den slet ikke havde været
behandlet fordi Pava og Mercasol bare ikke dur sammen."</p><p></div></p><p>V.h Niels</p><p></div></p>
med det rigtige produkt. Alfa 156 skal behandles med Mercasol(Dinitrol
beslægtet).
Behandles den med Pava så har man ligesom selv været ude om hvis den
ruster. I så fald ruster den mere end hvis den slet ikke havde været
behandlet fordi Pava og Mercasol bare ikke dur sammen."</p><p></div></p><p>V.h Niels</p><p></div></p>
Det har jeg ikke hørt om før, men generelt er de fleste produkter til rustbeskyttelse ret ens, nemlig et bi-produkt fra råolierafinering, såkaldt oliebaseret voks.
Ved rustbeskyttelse af tidligere rustbeskyttede biler, renses gammel rustbeskyttelses materiale af undervogn, hjulkasser etc. og ny påføres. Rustbeskyttelsen i hulrum kan i sagens natur ikke renses ud, så det supleres. Hvis matrialerne er inkompatible kan der opstå probleme, men Pava og Dinotrol er begge baseret på oliebaseret voks.
Det er, mig bekendt, kun WaxOil, som er inkompatiblet med de oliebaserede produkter.
Ved rustbeskyttelse af tidligere rustbeskyttede biler, renses gammel rustbeskyttelses materiale af undervogn, hjulkasser etc. og ny påføres. Rustbeskyttelsen i hulrum kan i sagens natur ikke renses ud, så det supleres. Hvis matrialerne er inkompatible kan der opstå probleme, men Pava og Dinotrol er begge baseret på oliebaseret voks.
Det er, mig bekendt, kun WaxOil, som er inkompatiblet med de oliebaserede produkter.
<p>Tak for svar...</p><p>Det der bekymrer mig er, at jeg kan se at der er forskel på de to produkter, eks. vis Dinitrol kontra Pava. Hvis alfaen er hulrumskonserveret med et voksprodukt fra fabrikken af, kan det ikke være smart, at man kommer et Pava produkt i hulrummene, da det er et olieprodukt!!!! Jeg har svært ved at tro, at de to produkter kan forliges, eller tager jeg helt fejl????</p><p>Jeg har kigget på hjemmesiden (pava) og set, at det er et kombiprodukt - olie og voks.</p><p>Jeg ved ikke om jeg har gjort noget forkert ved at få den Pava behandlet??</p><p>Det vil tiden selvfølgelig vise, men jeg har læst flere indslag, som advarer mod at få den pava behandlet - Det skulle være det forkerte produkt.......</p><p>v.h</p><p>Niels</p>
Iflg. Dinitrol har de også blandings- og oliebaserede produkter. De anbefaler bl.a. at forbehandle med blandigsproduktet Combi Wax og ovenpå med oliebaserede ML og et andet rent voksbaseret Dinitrol 1000 og igen ML ovenpå.
Tror ikke der sker noget ved at blande produkterne, det er vigtigere at gøre det ordentligt og helst hvert 2. år.
Tror ikke der sker noget ved at blande produkterne, det er vigtigere at gøre det ordentligt og helst hvert 2. år.
-
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
- Geografisk sted: Danmark
<a href="http://www.pavarustbeskyttelse.dk/_html ... yl.html</a> Jeg tror ikke du skal være bekymret overhovedet, linket fra Pava fortæller jo at de dækker hvis.....læs selv, det der der imod er nyt for mig som troede at Undervognsskyl var et must vil sige Jeg blev Overrasket..
Der er INGEN undervognsbehandling der er 112%
og uanset mærket, er det ikke bedre end manden
med sprøjten på dagen, og ikke mindst den rengøring der skal til
inden der sprøjtes og ventetiden imellem de forskellige lag..
Jeg har genskab til dårlige eksempler med :
Dinitrol, PAVA og SUVO både på Alfa og andre biler
Så har man et sted man er tryk ved og god erfaring med
ja så vil jeg sige brug dem uanset mærket af det de sprøjter med..
og uanset mærket, er det ikke bedre end manden
med sprøjten på dagen, og ikke mindst den rengøring der skal til
inden der sprøjtes og ventetiden imellem de forskellige lag..
Jeg har genskab til dårlige eksempler med :
Dinitrol, PAVA og SUVO både på Alfa og andre biler
Så har man et sted man er tryk ved og god erfaring med
ja så vil jeg sige brug dem uanset mærket af det de sprøjter med..
Jeg har læst om alle 3 produkter du nævner, for mig at se, er alle 3 baseret på de samme basis materialer, og det virker som om, at Mercasol levere matrialerne til Pava kæden, og i øvrigt bruger Mercasol og Dinitrol nogle af de samme betegnelser for produkterme. Så, for at sige det kort, det er samme surdej og kan ikke være inkompatible med hinanden.
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 16 okt, 2005 20:02
- Geografisk sted: Danmark
Nu kan man ikke drage den konsekvents, at for en pavabehandling for 9 år siden slipper pladen den er sprøjtet over, så skal man hvert ½ år under bilen og tjekke. For at undervognsbehandling skal nytte, så skal behandling foregå hver andet år - uanset fabrikat. Det er i øvrigt stedets omhyggelighed, og ikke produktet, som afgør kvaliteten.