Vand som drypper! Hjælp!!

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
nhed
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12 mar, 2009 18:20
Geografisk sted: Danmark

Vand som drypper! Hjælp!!

Indlæg af nhed » 11 jul, 2009 19:58

Har en 156´fra 2004. Har haft den et år nu, er super glad for den, men har et par gange lagt mærke til fugt/vand ved venstre fod, lige under håndtag til åbning af frontklap! Har lagt mærke til at selve håndtaget ofte også er vådt, men ved, at vand har evnen til at finde vej nedad, altid. Har kun lagt mærke til det efter at den har stået stille! Findes der nogen som har en god ide? prøvet noget lignende??



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 11 jul, 2009 20:58

Det mest sandsynlige er, at drænene i dit luftindtag er tilstoppede, og at vand samler sig i luftindtage lige under forruden.
Plastdækslet under ruden skal afmonteres så man kan komme ind i indtaget og få renset ud for blade og skidt. Drænet/drænene sidder det laveste sted i bunden og er en lille stykke slange.

nhed
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12 mar, 2009 18:20
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nhed » 12 jul, 2009 23:25

Tak for ideen! synes nu ikke der var så meget skidt i drænet/luftindtaget. Har nu renset ud, og givet rummet en gang tynd pavabehandling. Leder stadig efter stedet hvor vandet kommer ind. Ruden har ikke været skiftet!

menno
Indlæg: 142
Tilmeldt: 30 sep, 2004 07:15
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af menno » 13 jul, 2009 16:54

Jeg har haft noget lignende. Det KAN være det ... måske noget andet. Jeg havde min bil op til flere gange på værksted hvor vi prøvede lidt forskellig. Det bedste var at stå med en haveslange og så bare vente ... [8)]

I mit tilfælde (også venstre fordør) var det en plastik membran som sidder rundt om højtaleren i døren. Dette stykke plastic skal sidde på en måde så vandet ledes væk fra kabinen. Something like that anyway. Efter det var skiftet og placeret som det burde så blev det tørt! Jeg har ellers siddet med MEGET mere vand end dig. Det sjove var at vi hele tiden troede det kom fra taget eller forruden (den var blevet skiftet). Thank God jeg havde en mekaniker som lavede lidt "on the side" [^] (hvís en aut. værksted skulle har brugt de timer (à la "fejlfinding") så var det blevet mega dyrt! [xx(]

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Karrosseri"