Hej
Jeg har lige købt en 156 2.0 ts fra 1999,den har noget rust lige over forruden,er der andre der har haft det problem og hvordan har i repareret det.
Skal forruden helt ud eller kan det laves med ruden i.hvis der går hul,hvor løber vandet så hen,måske ned i bunden via diverse lister og afdækninger
rust over forrude
-
- Indlæg: 239
- Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
- Geografisk sted: Danmark
Hej Ekf
Carsten har ret. En træls fejl som mange har haft.
Rusten kan stamme fra et stenslag eller som Carsten skriver et rudeskift tidligere.
Du skal se at få det lavet da der ellers gror rust i taget og dermed bliver en hel del sværere og dyrere at reparere.
En god ven i Sønderjylland fik sin lille "røde fregne" sandblæst og det viste sig faktisk at der ofte er hul og derfor skal "lappes", hvilket ikke er nemt i bukningen ved forruden, da den gerne skulle blive tæt bagefter.
Det kræver som Carsten skriver at ruden tages ud og taget lakeret om i samme omgang.
Indhent tilbud ved forskellige værksteder men vælg nogle som du føler har kompetence til at udføre reparationen så du ikke får problemet igen.
Ruden skal skæres fri og mange skære så ved en fejl i tagkanten og ridser derved lakken og hvis ikke sealingen lukker revnen i lakken kommer rusten ganske hurtigt.
Pris for rude 3000 kr. + rep., lak og arb. løn.
Har selv givet 4200 kr. for en totonet forrude, monteret.
Dog uden tag rep. En 156´er æder forruder til morgenmad[V] så få en glasforsikring.
Carsten har ret. En træls fejl som mange har haft.
Rusten kan stamme fra et stenslag eller som Carsten skriver et rudeskift tidligere.
Du skal se at få det lavet da der ellers gror rust i taget og dermed bliver en hel del sværere og dyrere at reparere.
En god ven i Sønderjylland fik sin lille "røde fregne" sandblæst og det viste sig faktisk at der ofte er hul og derfor skal "lappes", hvilket ikke er nemt i bukningen ved forruden, da den gerne skulle blive tæt bagefter.
Det kræver som Carsten skriver at ruden tages ud og taget lakeret om i samme omgang.
Indhent tilbud ved forskellige værksteder men vælg nogle som du føler har kompetence til at udføre reparationen så du ikke får problemet igen.
Ruden skal skæres fri og mange skære så ved en fejl i tagkanten og ridser derved lakken og hvis ikke sealingen lukker revnen i lakken kommer rusten ganske hurtigt.
Pris for rude 3000 kr. + rep., lak og arb. løn.
Har selv givet 4200 kr. for en totonet forrude, monteret.
Dog uden tag rep. En 156´er æder forruder til morgenmad[V] så få en glasforsikring.
Det er ikke nødvendigvis et rudeskift, der er skyld i rusten over forruden...
Jeg havde samme symptom, som jeg troede skyldes stenslag, men i forbindelse med et af de obligatoriske rusteftersyn indberettede mit værksted skaden til importøren ! De har tilsyneladende været ude for problemer med forrudens liste, der ikke har været monteret korrekt, og derfor har lavet hul i lakken - med efterfølgende rustangreb.
Jeg var heldig at bilen stadig var dækket af de 3 års lakgaranti, så jeg fik malet taget uden beregning !
Men som de andre har sagt: Få ruden ud, reparer rusten og put (evt. en ny) ruden i igen ...
Jeg havde samme symptom, som jeg troede skyldes stenslag, men i forbindelse med et af de obligatoriske rusteftersyn indberettede mit værksted skaden til importøren ! De har tilsyneladende været ude for problemer med forrudens liste, der ikke har været monteret korrekt, og derfor har lavet hul i lakken - med efterfølgende rustangreb.
Jeg var heldig at bilen stadig var dækket af de 3 års lakgaranti, så jeg fik malet taget uden beregning !
Men som de andre har sagt: Få ruden ud, reparer rusten og put (evt. en ny) ruden i igen ...
-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 19 apr, 2006 15:19
- Geografisk sted: Danmark