rust over forrude

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
ekf
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16 jan, 2006 08:09
Geografisk sted: Danmark

rust over forrude

Indlæg af ekf » 16 jan, 2006 08:21

Hej
Jeg har lige købt en 156 2.0 ts fra 1999,den har noget rust lige over forruden,er der andre der har haft det problem og hvordan har i repareret det.
Skal forruden helt ud eller kan det laves med ruden i.hvis der går hul,hvor løber vandet så hen,måske ned i bunden via diverse lister og afdækninger



carstenp
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13 nov, 2005 21:44
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af carstenp » 22 jan, 2006 05:27

Hejsa Ekf
Først tillykke med bilen,håber du får meget glæde af den :-)
Ang din rust stammer den sikkert fra et rudeskift :-)
Og du skal have ruden skiftet,da den med sikkerhed går i stykker når den tages ud
og så skal der slibes og have lakkert taget.
Har hørt prisen er ca 7000.

Carsten

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 22 jan, 2006 06:46

Hej Ekf

Carsten har ret. En træls fejl som mange har haft.
Rusten kan stamme fra et stenslag eller som Carsten skriver et rudeskift tidligere.

Du skal se at få det lavet da der ellers gror rust i taget og dermed bliver en hel del sværere og dyrere at reparere.
En god ven i Sønderjylland fik sin lille "røde fregne" sandblæst og det viste sig faktisk at der ofte er hul og derfor skal "lappes", hvilket ikke er nemt i bukningen ved forruden, da den gerne skulle blive tæt bagefter.
Det kræver som Carsten skriver at ruden tages ud og taget lakeret om i samme omgang.

Indhent tilbud ved forskellige værksteder men vælg nogle som du føler har kompetence til at udføre reparationen så du ikke får problemet igen.

Ruden skal skæres fri og mange skære så ved en fejl i tagkanten og ridser derved lakken og hvis ikke sealingen lukker revnen i lakken kommer rusten ganske hurtigt.

Pris for rude 3000 kr. + rep., lak og arb. løn.

Har selv givet 4200 kr. for en totonet forrude, monteret.
Dog uden tag rep. En 156´er æder forruder til morgenmad[V] så få en glasforsikring.

martinsd
Indlæg: 25
Tilmeldt: 09 dec, 2004 06:17
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af martinsd » 24 jan, 2006 05:53

Som de andre skriver, kig dig for. jeg fik skiftet ruden for 3400 inkl alt. Her havde glasmanden faktisk selv taget initiativ til at reparere rust. hos Dan-Glas viborg.
Hej
Martin

lrn
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19 sep, 2004 06:07
Geografisk sted:

Indlæg af lrn » 24 jan, 2006 17:44

Det er ikke nødvendigvis et rudeskift, der er skyld i rusten over forruden...

Jeg havde samme symptom, som jeg troede skyldes stenslag, men i forbindelse med et af de obligatoriske rusteftersyn indberettede mit værksted skaden til importøren ! De har tilsyneladende været ude for problemer med forrudens liste, der ikke har været monteret korrekt, og derfor har lavet hul i lakken - med efterfølgende rustangreb.

Jeg var heldig at bilen stadig var dækket af de 3 års lakgaranti, så jeg fik malet taget uden beregning !

Men som de andre har sagt: Få ruden ud, reparer rusten og put (evt. en ny) ruden i igen ...

cykelsmeden
Indlæg: 12
Tilmeldt: 19 apr, 2006 15:19
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af cykelsmeden » 19 apr, 2006 20:23

Hejsa ekf

Jamen et stort tillykke med din nye 156[;)]

Vi var ude og kikke på en i weekenden, og den havde osse en rustplet lige ov forruden, og må sige, at jeg studsede osse lidt over det, men troede det måske stammede fra et stenslag, håber du er tilfreds med den.


Lars

will
Indlæg: 114
Tilmeldt: 07 okt, 2003 06:36
Geografisk sted:

Indlæg af will » 04 jan, 2007 20:58

rust ved forruden.
Har selv fået repareret dette hos Chips Away for 1200,- incl moms,det er perfekt lavet forruden var ikke afmonteret!!!!
Det var et stenslag og der var rust i bunden.
Will

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Karrosseri"