Renovering af spejlfod til 156

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
ODJ
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 jan, 2005 08:22
Geografisk sted: Danmark

Renovering af spejlfod til 156

Indlæg af ODJ » 09 sep, 2005 07:17

Jeg har været så heldig at skaffe to nye spejlfødder, istedet for to gamle, der er korroderet.

Er der nogen der har erfaring med, hvorledes man behandler korroderede spejlfødder, så de kommer til at ligne de originale ALFA spejlfødder igen Jeg vil gerne bibeholde den lidt ru matte finish.

Hvis jeg kan få de gamle spejlfødder shinet op har jeg jo et sæt klar, når de nuværende korroderer.

Jeg har set flere der er malet , men de er blevet meget glatte og blanke. Jeg har også set nogle der tilsyneladende er blevet glasblæst, men de er for ru IMO.

Ole



ODJ
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 jan, 2005 08:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ODJ » 14 sep, 2005 07:20

Jeg har været så heldig at skaffe to nye spejlfødder, istedet for to gamle, der er korroderet.

Er der nogen der har erfaring med, hvorledes man behandler korroderede spejlfødder, så de kommer til at ligne de originale ALFA spejlfødder igen Jeg vil gerne bibeholde den lidt ru matte finish.

Hvis jeg kan få de gamle spejlfødder shinet op har jeg jo et sæt klar, når de nuværende korroderer.

Jeg har set flere der er malet , men de er blevet meget glatte og blanke. Jeg har også set nogle der tilsyneladende er blevet glasblæst, men de er for ru IMO.

Ole

ODJ
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 jan, 2005 08:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ODJ » 14 sep, 2005 07:28

Er der slet ingen der har erfaringer med renovering af 156 spejlfødder? Alle med en 156 må have været udsat for, at de korroderer.

Jeg har tænkt mig at få aluminiums spejlfødderne glasblæst på begge sider, meget forsigtigt. Derefter vil jeg grundbehandle dem med en aluminiums primer. Tilsidst skal de have 2x matsort autolak.

Ole

martinsd
Indlæg: 25
Tilmeldt: 09 dec, 2004 06:17
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af martinsd » 15 sep, 2005 07:53

Jeg har samme problem, det må andre også have. Det så jeg da på Bella Italia.
Giv lyd om resultat, sværhedsgrad og andre tricks.

Hej
Martin

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Karrosseri"