rustgaranti

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
claus jensen
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27 nov, 2004 19:42
Geografisk sted:

rustgaranti

Indlæg af claus jensen » 28 apr, 2005 04:21

Hej
Min Alfa 156 fra Dec 98 har været til syn og er blevet kasseret pga rust i undervognens venstre side. Bilen har været en firma bil indtil sidste år, hvor jeg købte den og har så vidt jeg kan se overholdt alle service. Den er også undervognsbehandlet, men jeg ved ikke helt hvormange gange og hvornår.
I Service hæftet er der skrevet at der er 8 års rustgaranti på karrosseri, hvorfor jeg mener at den bør være omfattet af garantien. Spørgsmålet er hvad man skal gøre/ ikke gøre ?
Er der nogen der har erfaring med dette tema ?
NB: Synsmanden havde også et meget klart billed af "kvaliteten" af Italienske biler apropos diskusionen tidligere i dette forum.

Hilsen Claus



ODJ
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 jan, 2005 08:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ODJ » 28 apr, 2005 08:40

Hej Claus
Du skal tage fat i det nærmeste Alfa værksted og forklare dem sagen. FIAT vil muligvis prøve at snige sig udenom deres garantiforpligtigelser, da de skal spare. Hvis du har alle stempler i servicehæftet mener jeg du har en god sag. Det lyder ikke godt med rust i undervognen, det er vist meget forskelligt fra 156 til 156, hvordan de har det med rust. Men en undervognsbehandling hjælper med at holde rusten væk.

Ole

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 29 apr, 2005 03:26

Hej Claus - det er de rubrikker bagerst i Servicehæftet som skal være stemplet efter hhv. 3 og 5 år fra ny som er afgørende for om rustgarantien dækker. Stempler for udførte 20000 km service er kun afgørende at for den mekaniske garanti dækker. Den var ét år da din bil var ny + evt. kurlance ved alvordige tekniske skader i vist op til 3 år.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Karrosseri"