el problemer.

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
cidlik
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27 feb, 2011 05:46
Geografisk sted:

el problemer.

Indlæg af cidlik » 27 feb, 2011 16:24

<p>Hej.</p><p>Har et problem med en 156 2.5 v6.</p><p>Alt lys og instrumentering, virker ikke i bilen. Det er sket over natten. Pludselig virker intet ud over radioen, i instrumenterne, det virker lidt som en stelforbindelse, men har ikke rigtigt nogen ide til hvad problemet kan være. Nogen der har oplevet det samme. Bilen kører fint stadigt, men er lidt negativ over ikke at kunne se hastighed, omdr, mv. Løsning søges :-) Help me please.</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 28 feb, 2011 02:06

Det har jeg (heldigvis) ikke oplevet. Jeg ville vente en dag eller to, og se om ikke lyset kom tilbage af sig selv. Alfa el har en evne til at regenere - min tankmåler har det med et par dages pause efter undervognsvask/skyld.
Det er uden tvivl fugt relateret. Jeg går altid til en autoelektrikker med den slags problemer, de ved næsten altid hvor den skal starte.

cidlik
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27 feb, 2011 05:46
Geografisk sted:

Indlæg af cidlik » 28 feb, 2011 07:03

Hej.

Tak for svar.

Det har stået på nogen tid nu. Og det er kun lyset i instrumentbordet der ikke virker. Plus at urene heller ikke fungere. Altså omdr. Og speed. Klima og alt andet virker.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 28 feb, 2011 08:00

Du er inde på det rigtige med stelforbindelse, men også dårlig/irret stik og ledningsamlinger kan være årsag. Det kan tage meget tid at finde den slags, hvis man har mere iver end erfaring, derfor autoelektrikker.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"