Kørelys
Kørelys
<p>Hej </p><p></div></p><p>Jeg har anskaffet mig en Alfa for første gang, nydelig vogn! </p><p></div></p><p>Der er dog ikke kørelys uden at man har drejet på stilken og instrumentlys også tænder og så tror det monterede AVIC navigationsanlæg at der køres med aftenbelysning og dimmer lyset i radioen ned, virkeligt irriterende </p><p></div></p><p>Kan det være rigtigt at det er sådan kørelyset fungerer på sådan en sag? </p>
Ja, sådan er alle Alfa (og Fiat) indrettet - men bemærk, når du stopper motoren går lyset ud. Hvis du vil parkere med p-lys, trykker du på den lille knap under nøglen og drejer nøglen et hak bagud.
Om dit AVIC system kan stilles til daglys selv om lyser er tændt, ved jeg ikke, men det må fremgå af manualen. Mit navisystem er eftermont og uafhængig af bilens lys.
Om dit AVIC system kan stilles til daglys selv om lyser er tændt, ved jeg ikke, men det må fremgå af manualen. Mit navisystem er eftermont og uafhængig af bilens lys.
AVIC er også eftermonteret, men formentlig kablet på ledningsnettet med almindelige stik .. jeg skulle nok kunne ændre ledningsføringen, men da man ikke manuelt kan ændre belysningen i AVIC, vil det så være noget med at jeg skal lave en kontakt til at gøre det ved siden
Ville hellere at bilen havde kørelys uden at der skal drejes på stilken
Ville hellere at bilen havde kørelys uden at der skal drejes på stilken
Det kan man (sikkert) få monteret hos en autoelektrikker. Det har jeg på min gamle Spider 1970, via et relay som tænder kørelyset, når generatoren lader. Men jeg mener, at det også tænder instrumentlyset, men alt lyset er lidt/noget svagere end når lyser er tændt på kontakten. Det er også kun i den stilling, det lange lys kan aktiveres.
Spørg en autoelektrikker.
Spørg en autoelektrikker.