Kørelys

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Zz24hours
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 nov, 2010 20:50
Geografisk sted:

Kørelys

Indlæg af Zz24hours » 15 nov, 2010 20:56

<p>Hej </p><p></div></p><p>Jeg har anskaffet mig en Alfa for første gang, nydelig vogn! </p><p></div></p><p>Der er dog ikke kørelys uden at man har drejet på stilken og instrumentlys også tænder og så tror det monterede AVIC navigationsanlæg at der køres med aftenbelysning og dimmer lyset i radioen ned, virkeligt irriterende </p><p></div></p><p>Kan det være rigtigt at det er sådan kørelyset fungerer på sådan en sag? </p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 15 nov, 2010 21:24

Ja, sådan er alle Alfa (og Fiat) indrettet - men bemærk, når du stopper motoren går lyset ud. Hvis du vil parkere med p-lys, trykker du på den lille knap under nøglen og drejer nøglen et hak bagud.
Om dit AVIC system kan stilles til daglys selv om lyser er tændt, ved jeg ikke, men det må fremgå af manualen. Mit navisystem er eftermont og uafhængig af bilens lys.

Zz24hours
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 nov, 2010 20:50
Geografisk sted:

Indlæg af Zz24hours » 15 nov, 2010 21:47

AVIC er også eftermonteret, men formentlig kablet på ledningsnettet med almindelige stik .. jeg skulle nok kunne ændre ledningsføringen, men da man ikke manuelt kan ændre belysningen i AVIC, vil det så være noget med at jeg skal lave en kontakt til at gøre det ved siden :(


Ville hellere at bilen havde kørelys uden at der skal drejes på stilken :)

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 15 nov, 2010 22:07

Det kan man (sikkert) få monteret hos en autoelektrikker. Det har jeg på min gamle Spider 1970, via et relay som tænder kørelyset, når generatoren lader. Men jeg mener, at det også tænder instrumentlyset, men alt lyset er lidt/noget svagere end når lyser er tændt på kontakten. Det er også kun i den stilling, det lange lys kan aktiveres.
Spørg en autoelektrikker.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"