Elbagrude virker ikke

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Roar
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 okt, 2010 23:20
Geografisk sted:

Elbagrude virker ikke

Indlæg af Roar » 08 okt, 2010 23:39

<p>Hej Alfister</p><p>Jeg er ny bruger, og dette er mit første indlæg. Opdagede forleden at elbagruden pludselig ikke virkede, og troede at det bare var en brændt sikring, men den fejlede ingenting. Er der nogen, der har et godt bud på, hvad der er galt? Der er lys i kontakten, og alle trådene i bagruden ser pæne og hele ud.</p><p>Mvh. Roar</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 09 okt, 2010 01:28

Der sidder et relay til elbagruden inde i instrument brædtet. Det ved jeg, fordi det forstyrre min autoradio.
Derudover undersøg ledningforbindelserne ved ruden og evt. samlinger på vejen fra kontakten
Du kan se tegning af ledningsnettene her, bagerste del http://www.cuoresportivo.dk/modules.php ... file=index

Roar
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 okt, 2010 23:20
Geografisk sted:

Indlæg af Roar » 11 okt, 2010 18:06

<blockquote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size="1">Citat: <hr noshade="true" /><em>Oprindeligt oprettet af elp</em>

Der sidder et relay til elbagruden inde i instrument brædtet. Det ved jeg, fordi det forstyrre min autoradio.
Derudover undersøg ledningforbindelserne ved ruden og evt. samlinger på vejen fra kontakten
Du kan se tegning af ledningsnettene her, bagerste del <a href="http://www.cuoresportivo.dk/modules.php ... file=index" target="_blank">http://www.cuoresportivo.dk/modules.php ... e=index</a>
<hr noshade="true" /></font></blockquote><p>Hej Erik</p><p>Tak for dit svar. Jeg tror, jeg vil prøve at kigge på relæet. Sidder det lige bag panelet, hvor kontakten også sidder?</p>

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 11 okt, 2010 19:17

Iflg. reservedelskataloget, jeg sendte link til, findes relæet for el-bagrude ved sikringerne under låget til venstre for rattet. Afmont. ved at trække op og ud i dækslet for neden.
Ofte vil dæksler ikke blive sidende når det har været af nogle gange. Så borer man i lille hul foroven og sætter en lille selvskærende skrue i.

Roar
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 okt, 2010 23:20
Geografisk sted:

Indlæg af Roar » 25 okt, 2010 18:35

<p>Nå, så fandt jeg ud af, hvorfor elbagruden ikke virker, og det er den tynde kobberleder i højre side, der er knækket lige før stikket. Aner ikke hvordan, det er sket, for den sidder jo godt beskyttet bag inderbeklædningen på vinduestolpen. Værkstedet siger, at det ikke kan repareres, og at der skulle en ny bagrude i. Det koster den nettet sum af 5.600, og de penge synes jeg nok, at jeg kan finde på noget sjovere at bruge til. [V]</p><p>Er der nogen, der ved, om det evt. er muligt at lodde den tynde kobberleder til elbagruden, og hvem kan i givet fald udføre en sådan reparation?</p><p></div></p><p>Mvh. Roar</p>

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 25 okt, 2010 18:41

Prøv at køre til en auto-elektrikker, han kan sikkert lodde ledningen på igen.

svendm
Indlæg: 169
Tilmeldt: 08 aug, 2005 11:15
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 26 okt, 2010 10:36

Før i tiden kunne man købe en lim der var ledende.
Jeg har brugt den en gang og det var ok, købte den i en autoudstyrs forretning, T.Hansen var måske et bud i dag.
Ellers er der jo den mulighed at købe en brugt rude hos en hugger.
Mvh.Svend

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"