højtalere

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
Impiety
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16 jun, 2004 11:06
Geografisk sted: Danmark

højtalere

Indlæg af Impiety » 17 jun, 2004 07:51

Er der nogen her som har erfaring med installering af højtalere i sidedøre, og hattehylde?

tak
jonas



alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa33 » 17 jun, 2004 08:09

Hej

Jeg har monteret 2 højtalere i hattehylden og endvidere 2 små højtalere der hvor der er gjort plads til dem i hhv. venstre og højre side lige foran fordørene. Jeg har ikke monteret dem i dørene
- er ikke meget for at lave for mange huller i bilen. Men hvad ville du vide...?

Impiety
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16 jun, 2004 11:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Impiety » 17 jun, 2004 09:26

Ok, fint.
ville mest høre om der er plads til stadset i dørene, men du har nok ret... ikke så smart at skære huller over alt. Kan du huske hvor mange tommer du har på dine små højtalere foran?

Thomas H
Indlæg: 30
Tilmeldt: 21 aug, 2003 05:24
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Thomas H » 18 jun, 2004 07:08

Jeg har i min 33 1.5 TI monteret 2 stk 6x9" højtalere i hattehylden og 2 stk 6½" i fordørene (nederste hjørne foran). Det er nok de største du kan få plads til i dørene. MEN da døren ikke er særlig dyb, er det også begrænset hvilke højtalere du kan montere på grund af spolen/magneten. Så du skal have afmonteret din beklædning og måle hvor meget plads der er bagtil, inden du går ud og investere i et par højtalere, som kan passe. Kan desværre ikke huske målene, da det er et par år siden jeg lavede det!

MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 18 jun, 2004 23:05

Jeg har lidt af hvert i min...
Hattehylden har jeg selv lavet af MDF træ (16mm så vidt jeg husker), og betrukket den med filt. Ledninger til højtaler/dioder er så trukket indenunder filten.
Mht. fronthøjtalere, så kan man få nogle højtalere der er lavet specielt til at sidde i døren. Dvs. at magneten bagpå er forholdsvis flad. Jeg ved at bla. DLS laver sådanne højtalere! Jeg har monteret et komponentsæt i min og brugt den oprindelige placering af højtalerne. Dette giver en klarere lyd, da højtalerne peger mod lytteren, istedet for at pege mod hinanden.
Håber det kan hjælpe, men hvis du har flere spørgsmål kan du bare komme med dem! [:)]

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Karrosseri"