Tændrør
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 03 maj, 2008 18:22
- Geografisk sted:
Tændrør
Hey.. Jeg har købt mig en alfa 33 1.5QV i forgårs, men når den er kold så halter den lidt så er der nogen her der kan fortælle mig hvilke tændrør sådan en køre med.. Det er nogen uorginale der sidder i nu så det kan jeg ikke regne med. Det er en Alfa 33 1.5QV fra 8mrd år 1988..
Håber nogen kan hjælpe mig.. På forhånd tak
Håber nogen kan hjælpe mig.. På forhånd tak
Golden Lodge 25HL.
Mange er glade for NGK tændrør, ved ikke hvilke du skal bruge, men prøv se NGK tændrørssøger på www.ngk.com
Du skal også tjekke tændkablerne.
Mange er glade for NGK tændrør, ved ikke hvilke du skal bruge, men prøv se NGK tændrørssøger på www.ngk.com
Du skal også tjekke tændkablerne.
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 03 maj, 2008 18:22
- Geografisk sted:
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 03 maj, 2008 18:22
- Geografisk sted:
Benzin, olie, dæk etc. og tændrør har mange religiøse meninger om.
Før i tiden, var (næsten) alle enige om, at Lodge tændrør var de eneste som duede til Alfa, alle andre lavede hul i stemplerne - jeg har set en Alfa med (vist) Bosch tændrør med hul i et stempel.
I de seneste mange år er der mange som sværger til NGK, også til ældre Alfa'er. NGK er også det mærke som sidder i moderne Alfa motorer fra fabrikken.
Jeg har gode erfaringer med begge rør i min gamle Spider 1970 og kun NGK i min 156.
Før i tiden, var (næsten) alle enige om, at Lodge tændrør var de eneste som duede til Alfa, alle andre lavede hul i stemplerne - jeg har set en Alfa med (vist) Bosch tændrør med hul i et stempel.
I de seneste mange år er der mange som sværger til NGK, også til ældre Alfa'er. NGK er også det mærke som sidder i moderne Alfa motorer fra fabrikken.
Jeg har gode erfaringer med begge rør i min gamle Spider 1970 og kun NGK i min 156.
-
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 17 jun, 2003 21:38
- Geografisk sted: Danmark
Jeg har også kørt med NGK i mange år.
Golden Lodge er ofte fejlbehæftede, og de kræver større overslagsspænding (12-15 kV i stedet for 8-10 kV), så bilen sætter oftere ud ved belastning og lave omdrejninger - typisk 2. gear omkring et hjørne, og så indledes gasgivning med et "host", inden den trækker.
MEN det skal være B7ES, hvilket er et koldere rør (7 i stedet for 6), og uden fremskudt elektrodespids (B i stedet for BE).
Venlig hilsen
Peter D
Golden Lodge er ofte fejlbehæftede, og de kræver større overslagsspænding (12-15 kV i stedet for 8-10 kV), så bilen sætter oftere ud ved belastning og lave omdrejninger - typisk 2. gear omkring et hjørne, og så indledes gasgivning med et "host", inden den trækker.
MEN det skal være B7ES, hvilket er et koldere rør (7 i stedet for 6), og uden fremskudt elektrodespids (B i stedet for BE).
Venlig hilsen
Peter D
-
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 17 jun, 2003 21:38
- Geografisk sted: Danmark
Jo, jeg kom til at skrive forkert. Der står da også BP6ES lidt højere oppe i tråden.
Så vidt jeg ved, må 1,5 (og mindre) ikke køre med BP, da elektrodespidsen kommer for tæt på stemplet, mens 1,7'eren har forsænket brændkammer (i stedet for fladt topstykke), og her foreskrives vist endda BP7ES.
mvh
Peter D
Så vidt jeg ved, må 1,5 (og mindre) ikke køre med BP, da elektrodespidsen kommer for tæt på stemplet, mens 1,7'eren har forsænket brændkammer (i stedet for fladt topstykke), og her foreskrives vist endda BP7ES.
mvh
Peter D