Tændrør

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Kenneth-c44
Indlæg: 6
Tilmeldt: 03 maj, 2008 18:22
Geografisk sted:

Tændrør

Indlæg af Kenneth-c44 » 03 maj, 2008 18:28

Hey.. Jeg har købt mig en alfa 33 1.5QV i forgårs, men når den er kold så halter den lidt så er der nogen her der kan fortælle mig hvilke tændrør sådan en køre med.. Det er nogen uorginale der sidder i nu så det kan jeg ikke regne med. Det er en Alfa 33 1.5QV fra 8mrd år 1988..

Håber nogen kan hjælpe mig.. På forhånd tak



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 03 maj, 2008 20:01

Golden Lodge 25HL.
Mange er glade for NGK tændrør, ved ikke hvilke du skal bruge, men prøv se NGK tændrørssøger på www.ngk.com
Du skal også tjekke tændkablerne.

Kenneth-c44
Indlæg: 6
Tilmeldt: 03 maj, 2008 18:22
Geografisk sted:

Indlæg af Kenneth-c44 » 03 maj, 2008 20:18

Okay.. Tak for det.. Den skal køre med NGK BP6ES Hvis andre skulle risikere og stå i samme situration på et tidspunkt..

Vinzent
Indlæg: 59
Tilmeldt: 01 okt, 2007 22:43
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Vinzent » 05 maj, 2008 00:07

De der Golden Lodge, er det det ikke dem mange fraråder, at man anvender?

Kenneth-c44
Indlæg: 6
Tilmeldt: 03 maj, 2008 18:22
Geografisk sted:

Indlæg af Kenneth-c44 » 05 maj, 2008 02:05

Nej det er dem den er født med.. Men ved selvfølgelig ikk om man fraråder dem men de sidde i fra fabrikken.. :)

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 05 maj, 2008 02:13

Benzin, olie, dæk etc. og tændrør har mange religiøse meninger om.
Før i tiden, var (næsten) alle enige om, at Lodge tændrør var de eneste som duede til Alfa, alle andre lavede hul i stemplerne - jeg har set en Alfa med (vist) Bosch tændrør med hul i et stempel.
I de seneste mange år er der mange som sværger til NGK, også til ældre Alfa'er. NGK er også det mærke som sidder i moderne Alfa motorer fra fabrikken.
Jeg har gode erfaringer med begge rør i min gamle Spider 1970 og kun NGK i min 156.

Peter Dyrelund
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jun, 2003 21:38
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter Dyrelund » 07 maj, 2008 10:22

Jeg har også kørt med NGK i mange år.

Golden Lodge er ofte fejlbehæftede, og de kræver større overslagsspænding (12-15 kV i stedet for 8-10 kV), så bilen sætter oftere ud ved belastning og lave omdrejninger - typisk 2. gear omkring et hjørne, og så indledes gasgivning med et "host", inden den trækker.

MEN det skal være B7ES, hvilket er et koldere rør (7 i stedet for 6), og uden fremskudt elektrodespids (B i stedet for BE).

Venlig hilsen
Peter D

Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 08 maj, 2008 06:45

Er fremskudt centerelektrode ikke B<b>P</b>og ikke B<b>E</b> ?

Peter Dyrelund
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jun, 2003 21:38
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter Dyrelund » 08 maj, 2008 07:55

Jo, jeg kom til at skrive forkert. Der står da også BP6ES lidt højere oppe i tråden.

Så vidt jeg ved, må 1,5 (og mindre) ikke køre med BP, da elektrodespidsen kommer for tæt på stemplet, mens 1,7'eren har forsænket brændkammer (i stedet for fladt topstykke), og her foreskrives vist endda BP7ES.

mvh
Peter D

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller El-system"