Manglende bremselys.

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
peterbendix
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 aug, 2005 00:12
Geografisk sted: Danmark

Manglende bremselys.

Indlæg af peterbendix » 08 aug, 2005 00:28

Jeg har periodisk ingen bremselys på min 33 IE'er. Jeg har nu skilt begge baglyter ad og der er ikke strøm ud til nogen af siderne, jeg her skilt det meste af instrumentbordet ad i venstre side og målt støm på bremselyskontakten. Der er to ledninger med konstant 12 V en med meget lav spænding ( ca. 0.07 V ) som får fuld spænding ved aktivering og den sidste har fuld spænding indtil aktivering, hvor den så falder til meget lav styrke. Jeg kan ikke finde noget bremselys-relæ og døjer lidt med at følge ledningerne videre fra kontakten.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig, da det er lidt ubehageligt nå det ikke virker i den tætte sommertrafik.

Hilsen Peter...



MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 08 aug, 2005 01:01

Så vidt jeg ved, så er der heller ikke noget bremselysrelæ... [:)]

Ledningerne om til den bagerste del af bilen er samlet med adskillige stik langs venstre side. Sandynligheden for, at et af disse stik er enten iret eller smeltet er forholdsvis stor. Det er ihvertfald tilfældet på serie 1 & 2. Jeg har bl.a. været nødt til at skifte stikket som ligger helt oppe foran i venstre side - lige under fodhvileren! Det var både smeltet og iret, hvilket resulterede i at bl.a. min elbagrude ikke virkede. Det kan jo også være bremselyskontakten oppe ved pedalen der er syg, selvom du har målt på den. Den er da forholdsvis nem at skifte i første omgang...

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller El-system"