Bære/stræberarme på Sud/Sprint/33

Fjedre, støddæmpere og ophæng
Besvar
Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Bære/stræberarme på Sud/Sprint/33

Indlæg af Thomas G » 08 okt, 2003 09:25

Jeg er interesseret i at vide om man kan kombinere stræberarme fra en '80 Sprint med bærearme fra en 33 Nuova (90-),UDEN at flytte ophængspunktet for bærekuglen??Det skal sidde på nævnte Sprint.

Den nye type bærearm har et lidt andet "sving" end den gamle type,og iøvrigt er bærekuglerne jo forskellige,det er faktisk derfor jeg skal skifte til den nye type,for at kunne montere nav beregnet til skivebremser ude i hjulene.

Forskellen på stræberarmene er at den gamle type har 58 cm mellem bøsningerne (centermål),mens den nye type har 54 cm.

Hvis det bare var så enkelt som beskrevet her,kunne jeg jo godt regne ud at jeg bare skulle skifte til ny type stræberarme også,men det der forvirrer mig er,at jeg har en anden Sprint fra '86,og på den sidder der den nye type bærearme,og den gamle type stræberarme!!?! Det kan jo selvfølgelig være sat forkert sammen på et tidspunkt,men det ser bare ikke ud til at der nogensinde er rørt ved det,for det hele er lige pladder-råddent.

Nogen erfaringer?Jeg har monteret det nu,og det ser umiddelbart ud til at hjulet er blevet trukket lidt bagud,men da jeg samtidig har monteret nogle højdejusterbare fjederben,og bilen derved er blevet sænket ca. 1 1/2 meter (nå ja,okay),er det jo lidt svært at vide hvad der har gjort hvad.

PS : Dette spørgsmål er osse sat ind under Sud/Sprint,da det jo implicerer alle disse modeller.



Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Hjulophæng"