Støj fra styring

Fjedre, støddæmpere og ophæng
Besvar
Vinzent
Indlæg: 59
Tilmeldt: 01 okt, 2007 22:43
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Støj fra styring

Indlæg af Vinzent » 22 maj, 2008 02:27

Min 33'er har en mindre mislyd, som optræder ved ét bestemt punkt, lige før rattet er ved fuldt udsving til venstre. Her brummer styringen i et sekunds tid, og holder derpå op igen. Det er ved et helt bestemt punkt hver gang.

Nogen der har et forslag til hvad det kan være?

På forhånd tak.



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 22 maj, 2008 17:38

Brummer?
Det er lidt svært med din forklaring. Jeg ville starte med at se efter olie på power styringen, evt. skifte olie, hvis du ikke ved hvor gammel den er.
Dernæst om et af forhjulene rammer noget ved det styreudslag, hvor den brummer - bremseslange, inderskærm ect.

Vinzent
Indlæg: 59
Tilmeldt: 01 okt, 2007 22:43
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Vinzent » 22 maj, 2008 18:35

Tak for svaret.

Jeg har tjekket oliestanden, og den er i orden. Det virker ikke som om det er hjulet der rammer noget, men mere som om det er servopumpen der udsender lyd/vibrationer. Man kan også mærke det som ganske svage rystelser i rattet.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 22 maj, 2008 19:38

Ja, din bil har en del år og sikkert også km på bagen, så pumpen kan godt være slidt. Prøv evt. at lufte systemet ud. Normalt afmonterer man returløbet på pumpen og hælder olie i beholderen mens motoren er startet. Hvis det ikke forsvinder, kan du afmontere remmen til pumpen (og formentlig andre enheder), og dreje på rattet til punktet, hvor brumme lyden er, hvis lyden stadig er der, er det tandstang og andre styreforbindelser som er årsag.

Vinzent
Indlæg: 59
Tilmeldt: 01 okt, 2007 22:43
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Vinzent » 22 maj, 2008 23:35

Ja det var måske ikke en dum ide, det ser jeg lige ind til.

Tak for hjælpen!

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Hjulophæng"