ubrændt benzin i motor?

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Peter Dyrelund
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jun, 2003 21:38
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter Dyrelund » 02 dec, 2004 06:51

Ifølge Lars Høygaard, Alfa-klubbens tidligere Alfa 33-konsulent og tidligere værkfører på Alfa Romeo-værksted i Ålborg, er der 4 stillinger/måder at sætte "jumperen" på i den omtalte boks: 95 og 98 oktan m/kat. samt 95 og 98 oktan u/kat.

Jeg har aldrig selv set den omtalte boks, da jeg ikke ejer en sådan bil, men jeg har set det omtalt mange gange.

Peter D



MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 02 dec, 2004 07:10

Jah, jeg mente nok der var noget om snakken.. [:)] Nu jeg tænker over det, så kan det da egentlig godt være det var dig, Peter, der nævnte det i forbindelse med bestillingen af Iresa-udstødningerne.

Jeg tror jeg tager låget af boksen en dag og kigger på det... [:p]

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 02 dec, 2004 08:08

Jeg har gået lidt og tænkt over det,og er kommet frem til at den omskifter slet ikke sidder i ECU kassen,men for enden af nogle andre ledninger,der bliver samlet i en firkantet "relæ agtig" tingest (meget præcis og prof. forklaring,ikke [?][^][^] ).Så vidt jeg husker,så ender dette nogenlunde samme sted som ECU stikket,men det er jeg ikke sikker på.Prøv at kigge efter.

Okay,kunne ikke huske at der var 4 indstillinger (95/98 m/u kat),kun at der ihvertfald kun var et sted man kunne/kan skifte noget om.

MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 02 dec, 2004 20:22

Kan det passe, at GL-rør allerede begynder at volde problemer efter 2-3000 km..?

alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa33 » 02 dec, 2004 20:29

Sandsynligvis ja.....der er problemer med mine efter KUN ca. 200 kilometers brug !¤[8]!¨*....Fik GL i for MEGET kort tid siden.

Jeg vender snart tilbage med info om NGK, priser ved mek. mv.

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 02 dec, 2004 21:09

Mads : Ja,det kan sagtens være.På min 16v dengang nåede jeg ikke engang at komme ud at køre.Efter ilægning af motoren havde jeg den startet op,og den stod og gik et stykke tid.Senere,efter noget mere montage,kunne den ikke mere.Alt muligt blev tjekket og afprøvet,indtil jeg købte NGK rør og skiftede dem,så sprang den i gang.


Jeg har også haft lignende problemer med GL rør på både 1,5 og 1,7 8v boxere.Så jeg rører dem aldrig igen med en ildtang.Men i en anden tråd her på dette forum har det også været diskuteret,og på andre motorer er der tilsyneladende ikke de samme probs.Men på boxere er jeg ikke den eneste der har dårlige erfaringer.

Henrik : Glæder mig til at høre hvad det er for nogle NGK rør til 16v din mekaniker kunne skaffe til 100 pr. rør.Hvis det er de rigtige (PFR6B),er det godt nok billigt (for danske priser forståes).

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 02 dec, 2004 21:33

Hej Henrik - det er vilde priser du får. Her oplysninger om variant og pris fra www.spark-plugs.co.uk
Uden CAT
Standard/Platinum spark plugs
Part No. BCPR6ET Price £ 3.45 per plug Qty. 4 Buy
Med CAT
Standard/Platinum spark plugs
Part No. PFR6B Price £ 6.44 per plug Qty. 4 Buy
Iridium spark plugs
Part No. BKR6EIX Price £ 6.84 per plug Qty. 4 Buy
Alle priser + 17,5% VAT (moms)

alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa33 » 04 dec, 2004 00:39

Så har jeg fået den lille røde tilbage fra værkstedet igen. De tændrør der kom i er NGK iflg. mekaniker. Han kunne dog ikke oplyse mig om det er BCPR6ET. Han oplyste, at de er købt ved FIAT og er orig. dele. Jeg fik æsken med fra et af rørene og derpå står nr. 60569957 (Ricambi Originali).
Måske nogen af jer kan hjælpe med den helt præcise betegnelse på rørene?
(Jeg magter ikke at tage et af rørene ud for at se hvad der står på dem [:I])

Jeg fik ikke prisen, da jeg ikke skulle betale noget for rørene, udskiftning, indstilling mv., idet min mek. tog ansvaret for at der i forbindelse med tandremsskift mv. for at par uger siden blev smidt nogle forkerte rør i - GL [xx(]. Bliver spændende at se om den kører som den skal på de nye.
Jeg skal nok spørge min mek. om prisen på de rør jeg fik - hvis jeg finder ud af om det er de rigtige NGK.[?]

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 04 dec, 2004 01:59

Det reservedelsnummer du har fået på tændrørene svarer med garanti til NGK PFR6B,som jo er de tændrør som alle 33 16v er leveret med her i landet,fordi de alle er født med katalysator.

Men prøv selv at slå op på reservedels cd'en (den har du jo nu [;)]) med dit eget stelnummer,vælg så "igangsætning af motor" i øverste venstre hjørne,her er tændrørene.Det svarer garanteret til det reservedels nr. du har fået/står på tændrørskassen.

Så efter den forhåbentlig går som en drøm igen,må du hellere forære dig selv det sæt gule Koni jeg har til at ligge,i julegave [:p][:D][:D].De er på tilbud nu [^][^]

MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 04 dec, 2004 02:14

Hvor meget skal du have for de Gule Koni nu hvor de er på juletilbud..? [8D] Hvis altså ikke Henrik allerede har skrevet dem øverst på hans ønskeliste.. [:o)]

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 04 dec, 2004 02:20

Arghh,ved snart ikke.Jeg har dem jo til salg på Cuore Sportivo for 3000,-,som vist i forvejen er billigt.Men 2500,- + forsendelse som juletilbud [:D][:D].

MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 04 dec, 2004 02:46

Hmm, jeg snakker lige med min bedstemor!! [:D] Hvor i landet er det du bor henne..? Er de ganz nye?

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 04 dec, 2004 03:17

Ha-ha,ja,snak lige med hende.En bedstemor af alle må da kunne forstå nødvendigheden af nye sports støddæmpere [:p][;)]

De er splinternye,-har ikke engang været pakket ud endnu.Jeg bor lidt syd for Århus,men kan sagtens sende dem med Post Danmark.

Ikke nogen salgstale,men helt ærligt - det giver bare prikken over i'et.Hvis ellers resten af undervognen er ok,bliver det en helt anden bil at køre i.Top nice [:D][:p]

MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 04 dec, 2004 04:19

Arh, havde lige glemt det der med, at der er forskel på dem til serie 2 og serie 3.. [V]

Men for det ikke skal være løgn, så ønskede jeg mig dem i fødselsdagsgave. Men der var ikke rigtigt nogle der kunne tage mig serøst når jeg sagde, at jeg ønskede mig et sæt nye støddæmpere.. [:I]

alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa33 » 04 dec, 2004 04:27

Meget stor chance for at jeg vil hjælpe dig af med dine Koni, hvis du stadig har dem om et par måneder. Vil selvfølgelig dog ikke være bekendt at lægge beslag på dem nu [:D]. Måske er de solgt når jeg kontakter dig, men i så fald bare bad luck og absolut helt 10-4[:p] Du skulle bare lige være klar over at der i det mindste findes en enkelt 16v ejer derude, som er intereseret. Men der skal jo investeres i lidt julegejl det næste stykke tid.....

Og så så jeg lige lyset Thomas [:)]....selvfølgelig....jeg skal da have tjekket på omtalte CD mht. tændrør. Vender tilbage senere. Er lige på job nu.

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Motor"