ubrændt benzin i motor?
Henrik : [:D] Havde du glemt CD'en [?][;)]
Mads : Har du solgt de fjederben fra P4'ren??Der passer dæmperne i,og de passer minsandten også på din serie 2 [:D].Ellers har jeg jo et par rigtig fine 16v fjederben.De koster ikke alverden.
Det ser nemlig ud til at mit køb af 33 16v er udsat lidt,for vi er vist ved at købe hus.I mellemtiden har jeg lavet et 146 "impulskøb" (smadret motor),med henblik på videresalg.Men den beholder vi nok nu en tid.
Mads : Har du solgt de fjederben fra P4'ren??Der passer dæmperne i,og de passer minsandten også på din serie 2 [:D].Ellers har jeg jo et par rigtig fine 16v fjederben.De koster ikke alverden.
Det ser nemlig ud til at mit køb af 33 16v er udsat lidt,for vi er vist ved at købe hus.I mellemtiden har jeg lavet et 146 "impulskøb" (smadret motor),med henblik på videresalg.Men den beholder vi nok nu en tid.
Nej jeg har absolut ikke glemt CD´en, men derimod brugt den flittigt. Den er SUPER. Jeg har dog forsøgt at finde rørene på CD´en og finder også disse. Men jeg kan kun se at de skal have nr. 60569957. Hvilket dem jeg har fået også har. Jeg har ikke på CD´en kunnet se om det er det er PCC... som vi har talt om.....[?]
Hvad mener du forresten med fjederben? Vi har dæmpere, fjedre - og (?)fjederben?
Hvad mener du forresten med fjederben? Vi har dæmpere, fjedre - og (?)fjederben?
Henrik : Nej,det er rigtig nok at man på CD'en ikke kan se hvad det er for nogle rør.Men de eneste rør som er original montering til en 33 16v i danmark,er de NGK Platinium long life rør med betegnelsen PFR6B,som er til katalysator,og dem som jeg også havde fået og videregivet en pris på herinde.De andre NGK rør de sælger til 16v i england kender jeg ikke.Der stod jo også de var beregnet til non cat,og det skyldes vel at de evt. ikke nødvendigvis havde katalysator i england i '90,da 33 16v blev introduceret.Det var et krav herhjemme fra og med '90.Derfor har man vel kun NGK PFR6B i reserdelskataloget hos Fiat Danmark.
På en 33'er tager man den gamle dæmper ud af fjederbenet,og erstatter den med en Koni Sport (de gule),i Koni's tilfælde.Man bibeholder altså det gamle fjederben.Dette er kun foran,-der sidder ikke fjederben bagpå en 33'er.
Hvad for et fjederben man monterer har ikke noget at gøre med ABS'en.Abs følere sidder på hjulnavet,som fjederbenet bliver spændt sammen med for neden.Uanset hvilken 33'er man ejer,kan man montere fjederben fra serie 1,2,eller 3.Men vil man have Koni dæmpere i,skal man bare vide HVAD det er for et fjederben der sidder på,for der er forskellige fabrikater og udgaver.Muligvis er nogle af de første serie 1,33 1,3 mere "klejne" end de nyere (sikkert ikke,men muligheden foreligger),men om man kører med et fjederben fra en serie 1,5/1,7 QV på f.eks. en serie 3 1,5/1,7/1,7 16v er underordnet.Forskellen er ens [;)][:p][:D].Påspændingshuller for hjulnavet og for tårnene er helt ens.Det er kun fordi Alfa har haft flere forskellige producenter af fjederben og dæmpere til at lave disse for sig,derfor er støddæmperne (og dermed fjederbenene indeni) lidt forskellige.
<u>MEN</u>,Imola'en,som vist kun blev produceret i '94,kører med 3 påspændingshuller i tårnene,hvor alle 33'ere hidtil har kørt med 4 huller.Så der er en undtagelse [:)]
Derimod passer den samme Koni bagdæmper på ALLE 33'ere (havde de da bare været så snu med de forreste også [xx(][:(!][:(] )
Jeg kan godt montere Koni'erne i de 16v fjederben jeg har til at ligge.Så skal du bare selv flytte fjedrene over fra dine nuværende ben,til dem af mine (hvis dine sænk. fjedre er gode nok??).Koni'erne med fjederben : kr. 3000,-.
På en 33'er tager man den gamle dæmper ud af fjederbenet,og erstatter den med en Koni Sport (de gule),i Koni's tilfælde.Man bibeholder altså det gamle fjederben.Dette er kun foran,-der sidder ikke fjederben bagpå en 33'er.
Hvad for et fjederben man monterer har ikke noget at gøre med ABS'en.Abs følere sidder på hjulnavet,som fjederbenet bliver spændt sammen med for neden.Uanset hvilken 33'er man ejer,kan man montere fjederben fra serie 1,2,eller 3.Men vil man have Koni dæmpere i,skal man bare vide HVAD det er for et fjederben der sidder på,for der er forskellige fabrikater og udgaver.Muligvis er nogle af de første serie 1,33 1,3 mere "klejne" end de nyere (sikkert ikke,men muligheden foreligger),men om man kører med et fjederben fra en serie 1,5/1,7 QV på f.eks. en serie 3 1,5/1,7/1,7 16v er underordnet.Forskellen er ens [;)][:p][:D].Påspændingshuller for hjulnavet og for tårnene er helt ens.Det er kun fordi Alfa har haft flere forskellige producenter af fjederben og dæmpere til at lave disse for sig,derfor er støddæmperne (og dermed fjederbenene indeni) lidt forskellige.
<u>MEN</u>,Imola'en,som vist kun blev produceret i '94,kører med 3 påspændingshuller i tårnene,hvor alle 33'ere hidtil har kørt med 4 huller.Så der er en undtagelse [:)]
Derimod passer den samme Koni bagdæmper på ALLE 33'ere (havde de da bare været så snu med de forreste også [xx(][:(!][:(] )
Jeg kan godt montere Koni'erne i de 16v fjederben jeg har til at ligge.Så skal du bare selv flytte fjedrene over fra dine nuværende ben,til dem af mine (hvis dine sænk. fjedre er gode nok??).Koni'erne med fjederben : kr. 3000,-.
Hmm, jeg tror vidst efterhånden ikke der kan være tvivl om, at det er NGK PFR6B der er de rigtige at bruge til 16v-boxerne - hvad enten det er med eller uden cat! [:)]
Thomas G: Det lyder som en fair deal med de fjederben. [;)] Så længe forskellen på dem er ens, så går det nok! [:D][:o)] Hvordan ser fjederbenene ud mht rust? Mine sænkningsfjedre ser IKKE gode ud, men de ville blive udskiftet samtidig med dæmperne hvis det var. Det er jo bare at sende en bestilling til AR-parts...
Jeg skriver først nu, da jeg har ligget mere eller mindre badet i spiritus de sidste par dage... [xx(][|)][B)] Julefrokoster er djævlens værk! [}:)][:)]
Thomas G: Det lyder som en fair deal med de fjederben. [;)] Så længe forskellen på dem er ens, så går det nok! [:D][:o)] Hvordan ser fjederbenene ud mht rust? Mine sænkningsfjedre ser IKKE gode ud, men de ville blive udskiftet samtidig med dæmperne hvis det var. Det er jo bare at sende en bestilling til AR-parts...
Jeg skriver først nu, da jeg har ligget mere eller mindre badet i spiritus de sidste par dage... [xx(][|)][B)] Julefrokoster er djævlens værk! [}:)][:)]
De 16v fjederben jeg har ser gode ud.Det eneste der er,er en lille smule overfladerust,men ikke noget af betydning.Jeg kan godt tage et par billeder af dem når jeg kommer i værkstedet igen.
Uha,så har du det sikkert ikke godt idag [xx(][;)] Julefrokoster ér djævlens værk,-men kun dagen efter [:p][:D][:D]
Uha,så har du det sikkert ikke godt idag [xx(][;)] Julefrokoster ér djævlens værk,-men kun dagen efter [:p][:D][:D]
Som lovet lige prisen på de ræjtige rør til 16v ved min mek. - han oplyste at han skulle have kr.101 + moms pr. stk. [;)] (NGK PFR6B)
Det engelske land er selvfølgelig billigst...[8D] Men for DK er det vist en ok pris. Skal/vil nogen købe i DK smider jeg gerne et tlf. nr herind. Nå ik mere om det nu...
Tak for de mange svar i øvrigt.
Det engelske land er selvfølgelig billigst...[8D] Men for DK er det vist en ok pris. Skal/vil nogen købe i DK smider jeg gerne et tlf. nr herind. Nå ik mere om det nu...
Tak for de mange svar i øvrigt.
Så har jeg også bestilt Platinium rørerne! [:)] Forleden dag da jeg skulle på juleindkøb, ville den ikke køre på 4 cylindre før jeg havde startet og slukket motoren 7-8 gange. Så nu håber jeg det hjælper - både på problemet med de 3 cylindre, men også den ujævne tomgang..
Og som om det ikke var nok at skulle bruge 400 kr. på tændrør i en i forvejen fattig december måned, så fandt jeg i weekenden ud af, at mine forreste vinterdæk var slidt helt ned på indersiden grundet en forkert sporing.. [:(][V] Meeen, mon ikke bankerne er vant til at der er overtræk på folks konti i december.. [8D]
Og som om det ikke var nok at skulle bruge 400 kr. på tændrør i en i forvejen fattig december måned, så fandt jeg i weekenden ud af, at mine forreste vinterdæk var slidt helt ned på indersiden grundet en forkert sporing.. [:(][V] Meeen, mon ikke bankerne er vant til at der er overtræk på folks konti i december.. [8D]
Jeg låner det rigtige stykke værktøj til at skifte dem med..
Puha, har lige været oppe og hente 33'eren efter sporing og 2 nye vinterdæk, og de havde vidst haft deres problemer med sporingen, hvilket desværre kan ses på regningen og antallet af timer de har brugt!! [:0][:(] Ikke lige den bedste julegave at få...[B)]
Men glædelig jul til jer allesammen alligevel! [:)]
Puha, har lige været oppe og hente 33'eren efter sporing og 2 nye vinterdæk, og de havde vidst haft deres problemer med sporingen, hvilket desværre kan ses på regningen og antallet af timer de har brugt!! [:0][:(] Ikke lige den bedste julegave at få...[B)]
Men glædelig jul til jer allesammen alligevel! [:)]
[:(!][:(!]
Nu er det gået helt galt for den stakkels Alfa!! [B)] Den vil slet ikke starte nu...
Jeg har ikke fået skiftet tændrørene endnu, men har stået og kigget lidt på det, og jeg kan ikke få tændhætterne til at passe på NGK PFR6B..Selve rørerne er den rigtige størrelse, men den lille "dims" (som man kan skrue af) helt yderst på tændrøret er for stort til at sidde i hætten! Skal jeg have skiftet hætterne og tændkablerne også!?!? Den skal ud til mekanikeren og have lavet rust i bunden i starten af det nye år, og jeg havde egentlig tænkt mig at han også skulle skifte rørene...men det kræver jo ligesom at den kan køre ud til ham! [V]
Nu er det gået helt galt for den stakkels Alfa!! [B)] Den vil slet ikke starte nu...
Jeg har ikke fået skiftet tændrørene endnu, men har stået og kigget lidt på det, og jeg kan ikke få tændhætterne til at passe på NGK PFR6B..Selve rørerne er den rigtige størrelse, men den lille "dims" (som man kan skrue af) helt yderst på tændrøret er for stort til at sidde i hætten! Skal jeg have skiftet hætterne og tændkablerne også!?!? Den skal ud til mekanikeren og have lavet rust i bunden i starten af det nye år, og jeg havde egentlig tænkt mig at han også skulle skifte rørene...men det kræver jo ligesom at den kan køre ud til ham! [V]
-
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 17 jun, 2003 21:38
- Geografisk sted: Danmark