Side 1 af 1

Forhenværende ejer..??

: 06 dec, 2004 21:40
af MadsJ
Jeg har en lille efterlysning! [:)]
Jeg ved, at den forhenværende ejer af min 33'er var medlem af klubben, da der sad et klubmærke på ruden da jeg købte bilen. Bilen er købt hos A1-biler i Nr. Åby d. 5/11 2002, og havde på det tidspunkt været til salg dér i mindst 3 uger. Jeg går ud fra, at det er den forhenværende ejer der har importeret bilen fra Østrig (eller Schweiz, er ikke helt sikker) i '97 eller '98. Hvis der er nogle, som har en idé om hvem vedkommende er, så vil jeg gerne vide det. Går næsten ud fra, at vedkommende stadig er medlem af klubben.. [;)]

: 07 dec, 2004 04:46
af Peter Dyrelund
Hej Mads

Den første forudsætning for, at det er muligt at opspore den tidligere ejer, er, at du fortæller nøjagtigt hvilken bil, det drejer sig om (model, variant, farve, årgang).

Der er ikke noget, der hedder en Alfa 33 1.7 16V i 1988, så hvis det er bilen, som det drejer sig om, kan jeg ikke hjælpe dig.

Hvis det drejer sig om en ret speciel model (som dog findes), fx en Alfa 33 1.7 16V Permanent 4, så vil jeg kunne se i medlemslisten for midten af 2002, hvem der dengang ejede sådan en, og som i medlemslisten fra 2003 eller senere ikke længere ejer en sådan. Men det forudsætter, at vedkommende har husket af fortælle både om købet og salget af den pågældende bil.

Ellers skal du håbe på, at den tidligere ejer ser din efterlysning og ved, at han solgte bilen til A1-biler.


Venlig hilsen
Peter D
Redaktør
ARKD

: 07 dec, 2004 08:37
af MadsJ
Hej Peter.

Det kan du selvfølgelig have ret i..16v'eren er først kommet i efterfølgende. [:)]

Da jeg købte bilen, var den korrekte betegnelse Alfa 33 1.7 ie QV (model 905). Den er fra '88, og dermed lidt speciel, da det, så vidt jeg er informeret, kun er modeller (serie 2) der er importeret, der er født med denne motor. Den var med det system, hvor der kun er en luftmængde-måler, og ikke nogen egentlig ECU. Derudover havde den IKKE tågelygter, på trods af at dette var standard på QV-modellerne herhjemme (igen, så vidt jeg er informeret).
Farven er rød, men den præcise farvekode har jeg ikke. Jeg er dog ret sikker på, at den er omlakeret på et tidspunkt. Om den manglende farvekode under motorhjelmen skyldes, at den er malet over, ved jeg ikke, men en anden mulighed er, at hjelmen er blevet skiftet efter en ulykke. Da jeg havde motoren ude kunne man se, at den havde været ude for en ulykke hvor det havde været nødvendigt at svejse i selve karrosseriet i højre side helt oppe foran. Men jeg ved selvfølgelig ikke, om det er sket før eller efter den er blevet importeret.
Udover det nævnte havde bilen ikke nogen særlige kendetegn da jeg købte den.

: 07 dec, 2004 10:55
af Peter Dyrelund
Hej Mads

Så er det jo faktisk en meget speciel model, for indsprøjtning i den gamle karrosse er meget sjælden og findes formentlig kun i Schweiz, og bilen har så også haft katalysator.

Der er kun ét medlem, der har oplyst, at han har en Alfa 33 1.7 i.e. QV (bortset fra, at jeg kan se, at du nu også er registreret med sådan en i medlemsregisteret). Den anden bil ejes af Jørgen E. Hildorf, Dragør, men her er bilen fra 1989, og han står fortsat registreret med den bil nu.

Så det var nok ikke nogen hjælp, desværre.

mvh
Peter

: 10 dec, 2004 19:33
af MadsJ
Næh, det var det ikke lige..Kender du Jørgen E. Hildorf personligt? Eller ved du evt. om han stadig har den?? Det kan jo være, at han bare ikke har givet besked om at han har solgt den. Selvom der godt nok er meget langt fra Dragør til Nørre Aaby..!! [:D][8D][:o)]

Det undrer mig bare lidt, at den blev solgt igennem en forhandler i stedet for gennem klubben, for i forhold til mange andre eksemplarer af 33'ere jeg har set, var den i ekstremt god stand!! [:p] Rusten rundt om tankdækslet var ikke engang kommet på det tidspunkt..! [;)][:p] Det er den så desværre nu..Forbandede saltmaskiner!!! [V][:(]

: 11 dec, 2004 04:38
af Thomas G
Mads,er du sikker på at den <u>er</u> født med indsprøjtning?Den kunne jo sagtens være født med den alm. 1,7 karburator,og denne kunne så senere være skiftet ud med en 1,7 IE.Og stadig komme fra udlandet et sted.

Hvis du vil,kan du give mig de sidste 8 cifre i dit chassisnummer,så skal jeg slå den op.Der burde jeg kunne se hvad den er født med af bla. motor [:)][:)]

: 12 dec, 2004 23:28
af MadsJ
Jeg mener, at jeg engang har tjekket nummeret! Men du må da meget gerne gøre det igen.. [:)] Jeg er på arbejde nu, men kan lige tjekke når jeg kommer hjem i aften!
Men hvis jeg skulle lægge en 1.7 ie motor i en karb.-bil, så ville jeg da helt klart enten vælge en 16v eller i det mindste den version af 1.7 motoren med en "rigtig" ECU.

: 12 dec, 2004 23:39
af MadsJ
Hmm, nu jeg tænker over det, så er speedometeret der sad i den den gamle slags, men UDEN choker-indikatoren, så jeg tror den er født med ie motor... [:o)]

: 11 nov, 2007 01:01
af Vinzent
Thomas, hvor er det du kan checke stelnumrene henne? For jeg er nemlig kommet lidt i tvivl om, hvad min 33 16V QV egentlig er født som. Hvis jeg kigger på identifikationspladen i motorrummets forreste venstre hjørne får jeg nogle tal ud, som ifølge værkstedsmanualen indikerer en 1,7 IE, men bilen har ikke Alfa-kontrol, og har også både den røde omkransning på Alfa-hjertet samt hækspoiler.

De sidste 8 cifre i mit stelnummer er 0574-8725

: 11 nov, 2007 03:16
af elp
Du kan bruge dette link
http://www.spangerum.com:7080/navi?COUN ... GUI_LANG=9

Hvis du klikker på "Søg efter egenskaber" får du et vindue, hvor du kan skrive chassis nr. i feltet øverst til højre.
Hos Archivio Storico får du også oplyst hvortil Alfa oprindelig leverede bilen.

: 11 nov, 2007 03:30
af Vinzent
Tak elp, det virkede upåklageligt!

: 11 nov, 2007 03:35
af Vinzent
Om motoren står der 1,7 8V USA'83, og højere oppe, under MVS står der 1700 I.E. 8V USA/83 Elegant

Har du en ide om hvad det der "83" angiver?