For meget Benz?!

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 33
Besvar
LusK
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07 apr, 2004 23:18
Geografisk sted: Danmark

For meget Benz?!

Indlæg af LusK » 07 apr, 2004 23:24

Hei... først vil jeg lige sige, ENDELIG et alfa forum, nå men har lidt travlt så skynder mig og går lige til sagen. Jeg har en alfa romeo 33 1.5 ie fra 91, den begyndte at drukne sig selv igår aftes, det var regnvejr, rimelig kraftigt faktisk, så jeg tænkte det nok var lidt vand hist og her, men selv idag gør den det samme og har tjekket samtlige tændrør samt -hætter. tændrørerne er smaskvåde af benz og olie, så kan næsten regne ud det ik er et par nye af dem eller kalber/hætter jeg skal have fat i. Så er der motorgangen: Den minder om en der køre på 3 cylindre, men tror ik det er tilfældet da den ik giver nogen forskel hvis man skiftehvis piller hætterne af hvert tændrør. Ergo, må det være noget elektrisk?! På forhånd tak...!



Per H. Nørgaard
Indlæg: 38
Tilmeldt: 05 dec, 2003 05:08
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Per H. Nørgaard » 02 maj, 2004 03:25

druknet -i benzin? Det kunne måske være din lambdasonde der er defekt - eller kortsluttet/afbrudt?

per_einarsson
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11 nov, 2003 03:57
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af per_einarsson » 17 dec, 2004 00:53

Jeg har oplevet det samme denne vinter i min 1.7 16V ...
Det lader til at være en utæthed ved dækslet til luftmængdemåleren; så der kommer lidt fugt ind til kulbanen og forstyrer signalet til motorstyringen.

Jeg fik min kørt direkte på værksted efter det skete. Den eneste fejl der stod i styringens log var: luftmængdemåleren.

Fik dog lige nye kabler og tændrør for en sikkerhed skyld. Den har kørt fint siden da, idet jeg er meget opmærksom når jeg starter bilen i vådt vejr!

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Generelle emner"