Køb af alfa

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 33
Besvar
adu
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24 nov, 2003 19:36
Geografisk sted:

Køb af alfa

Indlæg af adu » 20 dec, 2003 09:52

Hej

Jeg har brug for hjælp. Jeg har lige været ude at kigge på en alfa idag, bilen var sat til salg som en 1,7 QV fra 1990, men den havde ikke skivebremser på baghjulene og der var kabine i den fra en 1.7 ie 16 v og den havde også de skrå forlygter som en i.e, mit spørgsmål er så om det er fordi den er ombygget til en Qv ér eller om den bare skal være sådan. Spørgsmål 2. Bilen var sat til salg for 26,800 kr og der skulle skiftes mellemrør på udstødningen, nye forhjuls lejer og nye scyncromesch ringe mellem alle gear, elles var bilen i flot stand der var kun en lille rust plet i bunden af bilen under passeger sædet og selve bilen havde kun kørt 160,000 km med der var skiftet motor for 30,000 km siden, hvad må sådan en bil koste? Men venlig hilsen Anders

P.s på forhånd tak



Lars F
Indlæg: 17
Tilmeldt: 10 okt, 2003 05:52
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars F » 21 dec, 2003 00:25

I 1990 blev 33'eren introduceret i den såkaldte "serie 3" udgave, med indsprøjtningsmotorer (kaldet i.e) samt nye for-og baglygter. Bagskærme mv. blev også ændret, så man kan kan ikke bygge en serie 2 om til en serie 3.
På din beskrivelse lyder det som om du har fat i en serie 3 udgave, som mig bekendt dog aldrig været solgt i en QV-udgave. QV betegnelsen blev benyttet til karburatorversion af 1.7'eren, som altså udgik i 89-90.
Det vigtigste punkt når du ser på brugt 33'er er rusten. Jeg har selv haft to 33'ere, hvoraf den ene var importeret fra Belgien. Men selv denne var ramt af rust diverse steder.
Så få nogen til at kigge bunden GRUNDIGT efter. Hvis bilen er OK på dette punkt, så skal du ikke holde dig tilbage.
Prisen er svær at sige noget om, da køb af en ældre 33 klart må betegnes som liebhaveri.

mvh
Lars

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 21 dec, 2003 02:27

Det kan være en 33 1,7 16v QV.Blot en mulighed.

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Generelle emner"