2" udst. manifold

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 33
Besvar
Danny
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25 jan, 2008 22:01
Geografisk sted: Danmark

2" udst. manifold

Indlæg af Danny » 25 jan, 2008 22:24

Jeg leder efter 2" udst. manifold til en 1.7 8v, er der nogen der har et brugt til salg, eller ved hvor man kan købe et nyt?



Peter Dyrelund
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jun, 2003 21:38
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter Dyrelund » 25 jan, 2008 23:07

Hej Danny

Ved ikke helt, hvad du mener med 2" udstødningsmanifold, men det er formentlig én, som ender i 2" rør. Sådanne kender jeg stort set ikke.

Jeg kender konkret CSC og Iresa. Dertil skulle vist også også engang kunne fås en Supersprint.

Jeg har målt på mine CSC og Iresa, og i det følgende er angivet tykkelsen af rørene udvendigt, og startende fra motorsiden (enkeltrør - samlet til to rør - slutrør):

CSC: 35-42-42 mm

Iresa: 39-50-60 mm

Dertil har jeg en Iresa Gruppe A-manifold, og jeg tror, at det betyder, at der er restriktioner på den første del af manifolden, for den har målene: 34-41-60 mm.

På et tidspunkt har firmaet One Two Pipe haft lånt en Iresa som model, og de har vist nok bygget (og vil måske bygge igen) en udgave, der ender i 2" rør (51 mm).

Iresa-firmaet i Spanien kan vi ikke finde mere (er tilsyneladende gået konkurs). Her lavede vi tidligere samlet køb i Alfa-klubben, hvorved vi fik 15% rabat og billigere transport. Alligevel kostede en sådan manifold op imod 3.000 kr. (og resten af systemet - midterpotte og bagpotte kostede godt 2.500 kr.).

Hos One Two Pipe skal du regne med tilsvarende beløb. Du kan jo spørge dem ad. De bor i nærheden af Næstved.

Jeg vil godt sælge en brugt CSC for 600 kr., eller en let brugt CSC, der for at forhindre rust er aluminiumsmetalliseret og forsynet med CO-udtag på alle fire rør (for individuel justering af karburator) for 1.500 kr. Den nye Gruppe A-manifold kan du købe for 1.500 kr. (har været monteret ganske kortvarigt på en bil).

mvh
Peter D

Peter Dyrelund
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jun, 2003 21:38
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter Dyrelund » 25 jan, 2008 23:08

Hej Danny

Ved ikke helt, hvad du mener med 2" udstødningsmanifold, men det er formentlig én, som ender i 2" rør. Sådanne kender jeg stort set ikke.

Jeg kender konkret CSC og Iresa. Dertil skulle vist også også engang kunne fås en Supersprint.

Jeg har målt på mine CSC og Iresa, og i det følgende er angivet tykkelsen af rørene udvendigt, og startende fra motorsiden (enkeltrør - samlet til to rør - slutrør):

CSC: 35-42-42 mm

Iresa: 39-50-60 mm

Dertil har jeg en Iresa Gruppe A-manifold, og jeg tror, at det betyder, at der er restriktioner på den første del af manifolden, for den har målene: 34-41-60 mm.

På et tidspunkt har firmaet One Two Pipe haft lånt en Iresa som model, og de har vist nok bygget (og vil måske bygge igen) en udgave, der ender i 2" rør (51 mm).

Iresa-firmaet i Spanien kan vi ikke finde mere (er tilsyneladende gået konkurs). Her lavede vi tidligere samlet køb i Alfa-klubben, hvorved vi fik 15% rabat og billigere transport. Alligevel kostede en sådan manifold op imod 3.000 kr. (og resten af systemet - midterpotte og bagpotte kostede godt 2.500 kr.).

Hos One Two Pipe skal du regne med tilsvarende beløb. Du kan jo spørge dem ad. De bor i nærheden af Næstved.

Jeg vil godt sælge en brugt CSC for 600 kr., eller en let brugt CSC, der for at forhindre rust er aluminiumsmetalliseret og forsynet med CO-udtag på alle fire rør (for individuel justering af karburator) for 1.200 kr. Den nye Gruppe A-manifold kan du købe for 1.000 kr. (har været monteret ganske kortvarigt på en bil).

mvh
Peter D

Danny
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25 jan, 2008 22:01
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Danny » 28 jan, 2008 18:46

Hej Peter,
Jeg er interresseret i gruppe A manifoldet, og jeg forsøgte at ringe til dig igår. Er det muligt at se det i løbet af denne uge, eller weekend?
Mvh Danny

Peter Dyrelund
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jun, 2003 21:38
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter Dyrelund » 29 jan, 2008 03:11

Hej Danny

Jeg er oftest ikke hjemme i weekenden (fra lørdag eftermiddag) og altså heller ikke i går søndag, men jeg er normalt hjemme hver hverdagsaften. Det gælder også hele den kommende uge. Ring igen. Eller mail redaktoer@alfaklub.dk

Venlig hilsen
Peter D

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Generelle emner"