Problem med inderskærme bagtil

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
Alfist147
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24 aug, 2011 17:35
Geografisk sted:

Problem med inderskærme bagtil

Indlæg af Alfist147 » 24 aug, 2011 17:52

<p>Hej,</p><p></div></p><p>Første indlæg fra nyudklægget Alfa ejer (2007 147 2,0).</p><p>Jeg fik bilen i sidste uge. Den er har fået helt nye dæk på i str. 205/50R17 og bilen har fået dobbelt undervognsbehandling. Bilen er sænket 30mm og har kørt 51000 km (blev sænket ved knap 17000km). Problemet er at de bagerste inderskærme rammer på dækkene når der køres over bump o.lign. Umiddelbart tror jeg det skyldes at de ikke har fået monteret inderskærmene ordentligt efter undervognsbehandlingen. Men er der nogen der haft tilsvarende problemer? Findes der alternative inderskærme som er bedre tilpassede?</p><p>Jeg ved godt at den normale dækmontering hedder 215/45R17 men de knap 6mm de nye dæk er større i diameteren bør ikke betyde noget!? De er jo tilmed 10mm smallere. Fælgene er originale Alfa i 17"x7" så indpresningne bør være ok.</p><p>Bilen blev sendt op til forhandleren hvor jeg købte den. Jeg satser på at de hurtigt får udbedret problemet men er stadig meget interesseret i at høre om andre har erfaringer med dette problem.</p><p>På forhånd tak for hjælpen.</p><p>Med venlig hilsen</p><p>Jes Knudsen</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 24 aug, 2011 20:33

Alfa 156 (stort set samme undervogn) havde filtforinger som inderskærme bag. De mistede med tiden formen, og de fleste fik skiftet til plastinderskærme. Alfaværksteder ved hvor plastinderskærmene kan købes. Jeg købte mine (til 156) hos Pava, da den blev rustbeskyttet.

Besvar

Tilbage til "Alfa 147 Karrosseri"