Udskiftning af bøsninger

Fjedre, støddæmpere og ophæng
Besvar
Thomas Gordon
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23 jun, 2006 18:00
Geografisk sted: Danmark

Udskiftning af bøsninger

Indlæg af Thomas Gordon » 23 jun, 2006 18:08

Så trænger min herlige Alfa til en ny undervogn !! - dæmper og fjedere...

Har læst de indlæg der er omkring dæmper osv.

Flere steder er der erfarne folk, der skriver at man bør overveje at skifte dæmper og fjedere + BØSNINGER ???

Hvilke bøsninger burde jeg skifte ???

- går jeg i gang med bærearme, stræberarme osv. bliver det MEGET dyrt !!

Data:
Alfa Romeo 156 2,0
1998 Km
165.000 km (jeg har selv kørt de 60.000 km uden problemer [:D])



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 23 jun, 2006 22:28

Hej Thomas og velkommen.
Du kan på dette link se hvilke bøsninger der findes i undervognen. http://www.ebspares.co.uk/news48.htm
Om du vil have de nævnte Powerflex eller standard er en smagssag. Man kan sende en mail til EB Spares og få priser. Du kan i øvrigt også finde fjedre/støddæmpere.
Jeg har en 156 som din inkl. alder og km. Jeg har lige, pga. lille uheld, fået skiftet en bagsvingarm, efterfølgende skal den 4 hjuls udmåles/spores. Alle bolte i baghjulsophængene var groet fast, så det kostede en del ekstra inkl. tværsvingarme i den ene side, men kun nogle få bøsninger var gået.

Thomas Gordon
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23 jun, 2006 18:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas Gordon » 24 jun, 2006 02:15

Hej Erik

Tak for hurtigt svar. Super link !!!

Jeg overvejede at skifte delene med en god ven (mekaniker), men det kan da blive noget rod hvis det hele er groet fast. Den overvejer jeg nok lige igen ....


TAK for hjælpen !!

ODJ
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 jan, 2005 08:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ODJ » 27 jun, 2006 06:57

Du kan med fordel købe de forskellige svingarme med bøsninger hos EB spareparts, det er ca, ½ pris. Det gjorde jeg. Det mest økonomiske valg er nok at købe Gule Koni + fjerdre som samlet pakke i UK.
Powerflex er kun et alternativ, hvis du selv vil skifte samtlige bøsninger på de eksisterende svingarme.

Mine forreste svingarme blev skåret af da de var "groet" sammen.

EB sælger et special udviklet Bilstein stødæmperdæmper sæt til 156. Jeg valgte dog Gule Koni, det er perfekt til V6. Hårde og kontante.

Ole

jens0804
Indlæg: 6
Tilmeldt: 14 apr, 2004 22:16
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jens0804 » 24 aug, 2006 22:25

ODJ skrev:
Du kan med fordel købe de forskellige svingarme med bøsninger hos EB spareparts, det er ca, ½ pris

Jeg kender ikke EB spareparts, Google eller Krak gør heller ikke, kan du komme med fler oplysninger?

ebaasch
Indlæg: 11
Tilmeldt: 03 mar, 2004 23:31
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ebaasch » 26 sep, 2006 02:56

EB spareparts findes på http://www.powerflex.co.uk/

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Hjulophæng"