Sænkning 147

Fjedre, støddæmpere og ophæng
Besvar
ODJ
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 jan, 2005 08:22
Geografisk sted: Danmark

Sænkning 147

Indlæg af ODJ » 01 feb, 2005 20:04

Konens nye 147 skal til foråret have 16" sommersko på.
16" ser ikke fikse ud med standard fjedre, derfor skal den selvfølgelig også sænkes. Efter at have læst diverse indlæg om 156 kan jeg forstå at en sænkning, der er lavere end fabrikssænkningen på 15 - 20 mm, vil medføre at anhængertrækket og forreste sideblink ikke opfylder lovens bogstav. Ligesom der givet vil blive problemer med vejbump, da 147´ern har en meget lavt hængende frontspoiler. Min egen 156 har standardmonteret sportskit og den skal listes over de fleste vejbump og indkørsler.
Nogen erfaringer med Alfa´s sænkningsfjedre til 147.
Priser? - Sænkningsgrad?



Ole Jørgensen
Indlæg: 79
Tilmeldt: 22 okt, 2003 04:14
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Jørgensen » 02 feb, 2005 07:44

Hej

Du har ret, en Alfa 147 ser mere "dynamist og sportlig" udved ved en sænkning.

Jeg har en Alfa 147, som er sænket med Novitec-fjeder ca. 40 mm. Der er ikke meget frihøjde, men ved lidt omtanke er der ingen problemer, dog kan kørsel på mark og skovveje medføre, at skjoldet skraber på jorden. Ved bilvask er der ingen problem. Undervognen er lidt hårdere end standarden, men jeg synes ikke det er gået udover komforten, men jeg kører også de fleste af mine kilometer på især lande- og motorveje. Sænkning sammen med 16" eller 17" alufælge/dæk giver en utrolig styrerespons og retningsstabilitet, også ved tophastighed.

Novitecfjeder koster ca. 1.500 kr. men husk en firehjulsopmåling, da ændring af fjeder kan ændrede slid på dæk. Jeg mener, jeg gav i alt 4.000 kr. for det hele.

Jeg mener, at Eibach-fjeder "kun" sænker 30 mm, så tag også dem med i jeres overvejelser.

Held og lykke.

ODJ
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 jan, 2005 08:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ODJ » 27 feb, 2005 07:12

Jeg har talt med et autoriseret Alfa værksted angående sænkning af en 147. Der findes ikke nogle fabriks sænkningsfjedre til 147 som til 156. Årsagen til dette skulle være, at udskridningsautomatikken på 147 ikke fungerer optimalt når 147 sænkes !! Men værkstedet havde dog sænket flere 147 med Eibach fjedre på 30mm, uden at det skulle have medført problemer. Det bliver nok Eibach fjedre der monteres til foråret.
Nu er 147 så ny at de første ikke har været til periodisk syn endnu! Mon lavere fjedre vil få synassistenterne til at give anmærkninger[?]

Ole Jørgensen
Indlæg: 79
Tilmeldt: 22 okt, 2003 04:14
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Jørgensen » 27 feb, 2005 22:58

Jeg ved ikke om det kan give problemer ved det danske syn, men har på tysk forum læst, at her kan højde på de foreste blinklys giv problemer, da de efter sænkning ikke overholder minimumshøjden, så der monteres andre blinklys højere oppe på Alfa 147.

Held og lykke med bilen.[:)]

aflatesse
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18 jun, 2008 01:18
Geografisk sted:

Indlæg af aflatesse » 20 aug, 2008 23:25

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af Ole Jørgensen</i>

Jeg ved ikke om det kan give problemer ved det danske syn, men har på tysk forum læst, at her kan højde på de foreste blinklys giv problemer, da de efter sænkning ikke overholder minimumshøjden, så der monteres andre blinklys højere oppe på Alfa 147.

Held og lykke med bilen.[:)]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hej Ole Jørgensen
har du mere info omkring de omtalte blinklys, der "...monteres højere oppe..." ?

MVH
anders

Ole Jørgensen
Indlæg: 79
Tilmeldt: 22 okt, 2003 04:14
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Jørgensen » 21 aug, 2008 06:03

Hej Anders

Jeg mener, at jeg læste om det på det tyske alfisti.net, men har lige forgæves søgt efter det igen. Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig.

Mvh
Ole

Besvar

Tilbage til "Alfa 147 Hjulophæng"