Gode Uoriginale stumper

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 147
Besvar
frimanden
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27 mar, 2007 05:04
Geografisk sted: Danmark

Gode Uoriginale stumper

Indlæg af frimanden » 17 mar, 2008 07:34

Hej alle.

Hved nogen hvor man kan købe GODE uoriginale dele til sin 147... syntes Alfa tager lidt vel ved når man køber dele... men jeg vil helst kun have kvali' dele ikke Thansen eller lignende kina varer.

På forhånd tak.

Frimanden
2005 Alfa 147 2.0 Ts.



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 17 mar, 2008 16:43

På nettet www.alfastumper.dk www.alfisti.net www.refaco.dk
Hvis du er medlem af Alfa Romeo Klub Danmark får du en liste med en lang række leverandører som yder rabat til medlemmer.
Herunder én afdeling af Merconomen, men der er afdelinger over hele landet.
www.mekonomenautoteknik.dk/

frimanden
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27 mar, 2007 05:04
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af frimanden » 18 mar, 2008 09:32

Tak ELP...

pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af pallekragh » 19 mar, 2008 08:05

Jeg vil bare lige sige at du skal tænke dig om, du er selv inde på det med TH dele + div også selv om ELP, som er meget inde i forskellige ting vil jeg være mistænkelig ved at købe Uoriginalt hvis det er, som feks. jeg skal have skiftet baghjulsleje/nav på min 145 det koster 500 uoriginalt 710 originalt der vil jeg ikke betænke mig et øjeblik, så derfor undersøg priser og find ud af om du "sparer det du tror". God Påske. [:p] ALFAPALLE

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 19 mar, 2008 17:16

Det kan du have ret i, Palle, hvis ikke der er den store forskel på prisen, så køb originalt - flere forhandlere giver rabat til Alfa klubbens medlemmer. Men på mange dele er der stor forskel også hos velrenoverede leverandører. Jeg kender ikke meget til f.eks. Refaco, men kender Meconomem, Magneto og et par andre som også yder rabat til medlemmerne. Derudover er der nogle andre som jeg kender fra min tid i Autobranchen, selv om det efterhånden er mange år siden jeg forlod den.
Lad mig nævne et et eksempel, et par gange har jeg skulle bruge sidespejle til min kones Punto, original ca. kr.1000, original kr. 450. De uoriginale var fra Magnetti Marelli som er eget af FIAT, så mon ikke det er de samme spejle om bliver sat på på fabrikken.
Men der er mange kopi produkter, og gense sliddele er der ikke den store forskel på priserne fra Fiat/Alfa og andre velrenoverede leverandører.

Besvar

Tilbage til "Alfa 147 Generelle emner"