Justering af vinduer/hejs på Spider

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
Jørgen Gregersen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 jan, 2004 18:50
Geografisk sted: Danmark

Justering af vinduer/hejs på Spider

Indlæg af Jørgen Gregersen » 08 jan, 2004 20:55

Hej derude!

Et tilbagevendende problem med min Spider -95 er at højre vindue ikke passer helt perfekt med kalechens forstærkninger.

Det giver sig udtryk ved at metallet i skinnen i "karmen" (d.v.s det stykke stål som sikrer at gummiet hviler mod ruden) klikker mod ruden når jeg lukker døren - jeg venter bare på at ruden går [xx(] At justere kalechen giver tilsyneladende ikke nok!

En anden ting er at det medfører en del vindstøj - som ikke findes i venstre side...

MEN, før jeg giver mig til at skille døren ad: er der nogen der har prøvet at justere hejsen/anlægsfladen/vinklen på ruden? Er det let?

pft

Jørgen



Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 24 feb, 2004 18:53

Hej Jørgen,
jeg har godt nok aldrig haft det problem selvom mange andre GTV/Spider (916) har disse problemer.
umiddelbart skulle det ikke være boget kæmpe problem at skille døren ad og justere den, men har som sagt aldrig prøvet det..prøv dette link http://www.gtvv6.com/probs&fixes.htm og kik under "Door glass sitting to high"
www.gtvv6.com her vil du helt sikkert finde svar på andre vanskeligheder, den har ihvertfald hjulpet mig :)

Besvar

Tilbage til "Alfa GTV/Spider Nuova Karrosseri"