Manglende stelforbindelse!!

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
mblarsen
Indlæg: 22
Tilmeldt: 29 dec, 2003 22:25
Geografisk sted:

Manglende stelforbindelse!!

Indlæg af mblarsen » 06 feb, 2004 21:30

Problemet består i at ved aktivering af bremserne, så er det normalt at bremselysene også tænder, men i mit tilfælde er det altså interiørbelysningen der tænder! Det er meget uhensigtsmæssigt og jeg har brug for et par erfarne råd om hvor stelforbindelsen kan være dårlig.
Jeg har fundet ud af at det drejer sig om sikringsgruppen der føder horn, interiørbelysning, bremselys, radio. Sikringen er iorden, men der er selvfølgelig ingen af ovennævnte elektriske forbrugere der fungerer ordentligt, da stelforbindelsen et eller andet sted mangler og dermed leder strømmen igennem de andre forbruger.

Det er selvfølgelig uforsvarligt at køre rundt med sådan en fejl hvilket bevirker at Spider'en står og pryder garagen (meget pænt men ikke særligt sjovt), så derfor er alle råd velkomne.

Mvh
Michael
Alfa Spider 3.0 V6, 1996



A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 07 feb, 2004 00:20

Vil bare lige sige at min 75 gør det samme især i fugtigt vejr, så igen hvis der er nogen der ved noget så skriv.. Det er UFEDT at bremse ned i f.eks. et kryds når det er mørkt og så tænder interiørlyset!! :(

mblarsen
Indlæg: 22
Tilmeldt: 29 dec, 2003 22:25
Geografisk sted:

Indlæg af mblarsen » 27 feb, 2004 01:57

Fejlen er fundet og jeg må erkende at det er tid til et par briller[:)]
Det var sikringen som var defekt, men jeg ledte det forkerte sted i sikringsholderen[^][^]
Nu kan det bare undre mig at interiørbelysningen og hornet (en svag hyletone) kunne aktiveres ved at træde på bremsepedalen[?]
Men min teori er at da interiørbelysningen er styret via en kontrol box hvor der er flere kontrolsignaler med positivt potentiale, så kan der optræde sekundære strømveje selvom sikringen er afbrudt.

Mvh
Michael

Besvar

Tilbage til "Alfa GTV/Spider Nuova El-system"