Turbo problem på min 159 1.9 JTD ?

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Heinrich
Indlæg: 1
Tilmeldt: 04 okt, 2011 07:14
Geografisk sted:

Turbo problem på min 159 1.9 JTD ?

Indlæg af Heinrich » 04 okt, 2011 07:20

<p>Efter at have hentet min Alfa fra service, var der problemer med acceleration. Havde en mekaniker med ud og køre, men da var problemet der ikke.</p><p> </p><p>Opstod igen dagen efter og igen i dag - det virker som om turboen ikke kan få luft og derfor ikke yde noget. Omdrejningstælleren viser omkring 2100 - og der er overhovedet ingen trækkraft. Kort tid efter forsvinder problemet.</p><p> </p><p>Er der nogen der har en ide til, hvad der kan være galt ? </p>



Tom Leere
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 jan, 2014 18:52
Geografisk sted:

Indlæg af Tom Leere » 16 jan, 2014 04:39

<p>Min alfa 159 1,9 jtdm har samme fejl med manglende speeder respons ved lave omdrejninger. Fik først fejl på partikelfilter. Fejlen gik væk med Bell ADD partikelfilterrens. [:)]</p><p>Men efterfølgende skiftede jeg indsugnings manifold, rensning at egr ventil. Problemet er stadig ikke løst.[:I]</p><p>da jeg fik manifold demonteret kunne jeg konstatere det ene spjæld var faldet af og lå inde i topstykke, heldigvis var spjældet ikke kommet forbi ventil og ind oven på stempel. Jeg kunne fiske spjældet ud med et stykke svejsetrød. [8D]</p><p> </p><p>sætter computer på og tjekker luftmængdemåler, turbotrykregulator og egr-ventilen. Ingen fejl eller fejlkoder. Sætter computer til at regenerere partikelfilter. </p><p>Tjekker om der skulle være revner på vaccumslanger eller revner på rør.</p><p>problemet er stadig ikke løst. [^]</p><p>Kan se på computer elektronisk gasspjæld ikke ændre sig, om jeg kører lave eller høje omdrejninger ?</p><p> </p><p> </p>

Tom Leere
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 jan, 2014 18:52
Geografisk sted:

Indlæg af Tom Leere » 23 jan, 2014 05:37

<p>Lige skiftet luftmængdemåler , det virker heller ikke. </p><p> </p>

Besvar

Tilbage til "Alfa 159 Motor"