Start besvær med varm motor

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 159
Besvar
Kim Andree`
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26 apr, 2010 04:45
Geografisk sted: Danmark

Start besvær med varm motor

Indlæg af Kim Andree` » 19 jul, 2010 18:46

<p>Har nu i halvandet år haft min alfa 159 JTDM. Jeg er utrolig glad for bilen, der indtil for et par måneder siden kørte super. Nu har den fået en uskik,med periodisk ikke at ville starte hvis motoren er varm. Jeg har haft den hos Alfa værksted Tangholm, først i Hillerød og senest i Ballerup. Den er kommet igang igen, hvis man lige trækker vejret et par minutter, hiver nøglen ud og så prøver igen. </p><p>Motoren snorer rundt, så der er strøm nok, men den springer ikke igang. </p><p>Jeg har lige fået en regning på 3700,- men problemet er ikke løst, selv om problemet kun har været der 2 gange i den sidste uge under en ferie i Jylland.</p><p>Værkstedet har lavet en kontrol med Examiner tester, udmålt omdrejningsføler og stikforb. for omdrejningsføler, samt lavet fejlsøgning via teknisk Database ??????  Er der nogen der har et godt råd eller kender et godt Alfa værksted?  [?]  vh. Kim</p><p></div></p>



Alfa_159
Indlæg: 24
Tilmeldt: 13 mar, 2008 04:54
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa_159 » 27 jul, 2010 07:03

Hej Kim
Jeg kører i min anden 159'er. Begge med 1,9 JTDM motoren. Jeg har ikke haft lignende problemer med start. Jeg har haft lidt knas med EGR-ventilen, på den første, som blev udskiftet på garanti. Jeg har købt begge Alfa'er hos Bent Pedersen i Esbjerg, som jeg er meget godt tilfreds med.

MVH
Thomas

Besvar

Tilbage til "Alfa 159 Generelle emner"