Alfa 159 1,9 JTD 16V Sportwagon 5d

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 159
Besvar
martinhogsberg
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10 okt, 2009 19:29
Geografisk sted: Danmark

Alfa 159 1,9 JTD 16V Sportwagon 5d

Indlæg af martinhogsberg » 10 okt, 2009 19:32

Jeg overvejer at få drømmen om ægte køreglæde til at gå i opfyldelse, men er skeptisk grundet alle skrønerne om fejlbehæftede Alfa biler.

Kan nogen hjælpe med råd og vejledning?
Jeg kigger pt. på denne bil - skal jeg være opmærksom på noget specielt?
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 603490.htm

Mvh. Martin



martinhogsberg
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10 okt, 2009 19:29
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af martinhogsberg » 11 okt, 2009 00:28

Glemte lige at skrive at jeg kører 40.000 km om året.

pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af pallekragh » 11 okt, 2009 03:29

Som du selv er inde på så skal du tænke dig godt om inden du køber bil og ved og læse forskellige indlæg på Alfa og som jeg selv have haft lortet inde på livet kort: jeg har en Alfa 145 1,6 TS fra 2000 har kørt 185k da den havde kørt 125k røg der et par tænder på tandremmen bang 8 bøjede ventiler regning omkring 15000 nej ikke på Alfa værksted så gik koblingen, starteren, bagrudevisker, baghjulsleje, udstødning så fik jeg den synet for 3 måneder siden og tænkte at så kunne jeg jo køre i 2 år ja godav for 3 uger siden sprang toppakningen 6600kr havde kørt under 60k og glemte jeg så lige og sige at den bruger meget olie så jeg er inde på at motoren måske er slidt op ja hvis en TS motor ikke endgang kan nå på den anden side af 200k ja det kræver jo ikke endgang en kommentar. Så selv om visse Alfa fanatikere siger: Hellere en Alfa på værksted end en Audi i garagen ja så siger det vist det hele, så mit korte råd LAD VÆRE MED OG KØB EN ALFA
[:(][:(][:(]

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 12 okt, 2009 22:22

Ja, Palle har været meget uheldig og haft mange omkostninger. Men Palles bil er snart 10 år gammel, og modellen er afløst af en nyere konstruktion (som i øvrigt meget snart igen bliver afløst). Det er ligeså irrelavant, at min 1998 156 har kørt i nu 11 år og 200000 km uden nogle af de uheld, som Palle har været udefor.
En 159 er, såvit jeg har læst mig til på div. Alfa fora, en god og meget driftsikker bil, som ikke lider under flere fejl og skavanker end andre moderne biler i almindelighed. Dit kørsels behov betinger helt sikkert en diesel.
Du skal sikre dig, at alle service er overholdt og få en frisk undervogns behandling med i købet. Ja, selv moderne galvaniserede biler ruster med tiden.
Prisen har jeg ikke kommentarer til, Bilhuset Vestergaard er også i andre afdelinger Alfa forhandler, og det er både godt for en diesel motor og lækker med en motorvarmer. Lyder som et godt tilbud

Alfa_159
Indlæg: 24
Tilmeldt: 13 mar, 2008 04:54
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa_159 » 25 okt, 2009 01:42

Jeg har haft min 159'er fra ny og tælleren har lige rundet 100.000 på 18 måneder. Jeg har haft følgende små problemer:
<ul><li> Defekt EGR-ventil </li><li> Defekt servoolie beholder </li><li>Batteri der faldt sammen </li></ul>
Alle fejl blev lavet på garanti.
Jeg syntes ikke det er alvorlige fejl og er meget tilfreds i helhed med min Alfa. Der har været nogle irritations momenter, men det er ikke bilens skyld som sådan. Jeg vil vælge Alfa igen, men har da også kigget på VW og Audi, men de er væsentligt dyrere og jeg syntes jeg får mindre udstyr for mine surt tjente skatte belastede penge. Jeg er ikke i tvivl om at kvaliteten hos tyskerne nok er lidt højere, men ikke jeg føler ikke det er så meget værd at betale den større sum penge for.

Du må også vænne dig til at folk kigger efter dig, kommer og snakker med dig når du står og vasker og tanker din Alfa op. Samt andre Alfa'er hilser venligt i trafikken. Det oplever man ikke med mange andre bilmærker.

Hilsen Thomas

fbn
Indlæg: 76
Tilmeldt: 09 dec, 2007 04:24
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af fbn » 25 okt, 2009 16:06

Defekte EGR ventiler, er noget jeg ser(hører)tit og ofte.
På de forskellige VAG og andre Tyske mærker også.

Da de fleste reservedele i bund og grund er produceret
på de samme fabrikker som vag for deres dele fra, Bosch,VDO osv osv,
kan man undre sig over at dele bliver, specielt dårlige når de så sidder på en Alfa.

Så måske er grunden, en helt anden måden en Alfa bliver kørt på
af ejeren, eller at den skal renoveres, bare den laver en lille prut
, hvor de andre bare kører videre..

At Palle har været uheldig, er der "måske" ingen tvivl om. kunne jo være service
på tandrem ikke har været overholdt, eller manden der har skiftet den ikke har udført
arbejdet godt nok, og sprunget over at skifte diverse medløberhjul osv osv.

Trækker jeg det ud som jeg har brugt på geil og ting som sagtens kunne havde kørt
1 til 3 år mere, ja så har min 156 været billiger i service en den Pug 306 diesel
jeg havde før min 156 årg 2000.

Besvar

Tilbage til "Alfa 159 Generelle emner"