Sprinkler dysser - 159

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 159
Besvar
Peter Knudsen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11 jun, 2008 20:51
Geografisk sted: Danmark

Sprinkler dysser - 159

Indlæg af Peter Knudsen » 11 jun, 2008 21:01

Jeg er ejer af en 159er 2,4 JTDm fra 2007.
Jeg vil høre om der er andre en mig der syntes at sprinklervæske fordeles meget dårligt på forruden. Dysserne er stillet til at virke optimalt når bilen holder stille. Når man køre bliver sprinklervæsken fordelt mere og mere centeret lige i synsfeldet jo hurtiger man kører. Det betyder bla. at man ikke kan se i et split sekund samt at ruden har svært ved at blive ren i ydre områder. Det betyder igen at man er nød til at bruger mere væske og der med yderliger forringet udsyn. Dysserne kan ikke stilles og Alfa siger at der er bare en brist man må leve med.

Kan det virkelig passe at Alfa folk er tilfreds med sprinklerdysser fra en Lada ano 1975?

Hilsen Peter



Spider Veloce
Indlæg: 23
Tilmeldt: 07 okt, 2003 00:41
Geografisk sted:

Indlæg af Spider Veloce » 12 jun, 2008 16:56

Har en 159 TI SW 2,2.
Jeg har ikke bemærket at væsken ikke skulle fordele sig. Vil lige afprøve det ved lejlighed.
Er bare super tilfreds med bilen.
Thue

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 22 jun, 2008 08:17

Citat, Peter: "Dysserne kan ikke stilles og Alfa siger at der er bare en brist man må leve med"
Er du sikker på det, (næsten) alle sprinkler dysser jeg har stødt på kan justeres. Det er nødvendigt, da karrosseriplader og sprinkler systemer ikke er 100% ens på samme biltype, så en vis grad af justering er nødvendige.
Jeg ville ikke lade mig nøje med forhandlerens forklaring, og bede om at få dysserne til at ramme ruden, hvor væsken bliver ordentlig fordel ved landevejsfart.

Besvar

Tilbage til "Alfa 159 Generelle emner"