Ratlæderovertræk skræddersyet

Indlæg omhandlende kabine og interiør på Alfa 145/146
Besvar
will
Indlæg: 114
Tilmeldt: 07 okt, 2003 06:36
Geografisk sted:

Ratlæderovertræk skræddersyet

Indlæg af will » 04 dec, 2004 21:25

PÅ www//isotta.com kan man se og bestille diverse ratovertræk til eftermontering på forskellige Alfa modeller ( og andre bilmærker iøvrigt),de fås i flere farvekombinationer,men også ensfarvede.
Det er italiensk.(det er vigtigt!!)
Det ligner et ordinært betræk fra Bilka ved første øjekast så man får en fæl fornemmelse af at være til grin,og nu sidder der sgu nok en smart fyr på restaurant og spiser en tre retters menu for det svimlende beløb du har sendt 73euro!!(incl. forsendelse)
Men når det er monteret bliver man glad.
Du kan med fordel enten lave en lille krog ud af en strikkepind eller indkøbe en hæklenål INDEN DU GÅR I GANG.
Der er en sort voksbehandlet tråd med ,to nåle (for de virkelig fingernemme) og en udmærket syanvisning.
Der er "flapper" til egerne og de passer perfekt således at de når til kanten af hornkontakten (AR146 99).
Du kan sy som anvist bemærk den lækre detalje at "starthullerne" til den indvendige knude er mindre end de øvrige!(det er bla derfor det koster)træk tot(stramt)gradvist og PÅ LANGS AF SYRETNINGEN ellers vil du skære ind i læderet (det er også sådan man syer i minnesker.....det gør jeg tit!!!)
Brug din krog til at fange tråden når den skal strammes.
Afslutningen (med skjult indvendig knude) er lidt svær så der kan man i stedet tage den tomme nål føre den baglæns ind imennem skindsiderne ud gennem et af sluthullerne dreje tråden rundt 2 gange om nålen, tråde nålen igen og trække den til ,trådenden trækkes ud gennem knuden ,der trådes igen og så kan du "forsænke" knuden med tom nål (igen) baglæns mellem skindsiderne eller et hul,tråde osv.
Efter montering med én trådrække kan man glæde sig over et ualmindeligt flot resultat for derefter at blive irriteret over at "flapperne" til egerne på bagsiden ikke er syet ,der er flere muligheder lim det!!!! fast, sy det fast(det kan man godt selvom der ikke er "forboret" eller pres det ind under den del af flappen der er låst med en trykknap.
Alternativ til symetoden kan man sy to rækker enten bagefter(anbefales af ut!!)eller fra starten,så syer du bare som når man sætter snørebånd i en sko indefra (skindet) og ud.God fornøjelse!!
Will.



tbc
Indlæg: 88
Tilmeldt: 29 okt, 2003 20:11
Geografisk sted:

Indlæg af tbc » 04 dec, 2004 21:43

Hej Will.

Det er da vist en overvejelse værd!

Kan du måske tage et billede, og placere et sted på nettet hvor man kan se det? (evt. www.bilgalleri.dk)

Mvh. TBC.

will
Indlæg: 114
Tilmeldt: 07 okt, 2003 06:36
Geografisk sted:

Indlæg af will » 04 dec, 2004 21:47

Er du klar over hvor GAMMEL jeg er !!!Hvis det kan lade sig gøre skal jeg se at få taget nogle billeder (jeg har da i det mindste et digitalkamera!!!)

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Kabine & Interiør"