Ifbm. installering af div. kabler skal jeg have afmonteret panelet hvor bl.a instrumenter til benzin, ur, temperatur og blæser/klima reguleringen sidder.
Jeg antager at plastikdækslet ved gearstangen skal af først, men hvordan tingene er skruet sammen ved panelet er lidt svært at gennemskue uden en manual, så hvis der er nogle gode råd så hører jeg gerne.
Mvh
Michael
Alfa Spider 3.0 V6, 1996[:D]
Afmontering af panel v. instrumenter
Bedre sent svar end ingen svar, du kunne jo være andre havde samme problem:-)
Det er rigtigt, men skal først afmontere panelet ved gearstang og håndbremse osv. Det siddet fast med to umbracobolte - en under askebæret og en under det bagerste plasticdæksel på panelet. Der sidder desuden 2 alm skruer i hver side oppe forrest på panelet, dem kan man kun komme til ved at afmontere de to sidestykker(med gulvtæppe) ved fødderne - de er fastgjort med 3 skruer hver. Når sidestykkerne er af, kan de sidste to skruer, som holder panelet afmonteres. det bagerste panel kan nu fjernes.
Nu kan man komme til de nederste skruer i bunden af midterpanelet. så mangler to små skruer bag drejeknapper til luft, varme mm. knapperne kan afmonteres ved blot at hive i dem. De sidste to skuer der holder panelet fast sidder bag luftkanalerne øverst i panelet. Luftkanalerne er kun klipset i, og kan forholdsvis nemt afmonteres med en flad skruetrækker. inde bag luftkanalerne sidder de to sidste skruer, som holdet panelet. Midterpanelet kan nu fjernes.
Håber det hjalp lidt MVH Martin L.
Det er rigtigt, men skal først afmontere panelet ved gearstang og håndbremse osv. Det siddet fast med to umbracobolte - en under askebæret og en under det bagerste plasticdæksel på panelet. Der sidder desuden 2 alm skruer i hver side oppe forrest på panelet, dem kan man kun komme til ved at afmontere de to sidestykker(med gulvtæppe) ved fødderne - de er fastgjort med 3 skruer hver. Når sidestykkerne er af, kan de sidste to skruer, som holder panelet afmonteres. det bagerste panel kan nu fjernes.
Nu kan man komme til de nederste skruer i bunden af midterpanelet. så mangler to små skruer bag drejeknapper til luft, varme mm. knapperne kan afmonteres ved blot at hive i dem. De sidste to skuer der holder panelet fast sidder bag luftkanalerne øverst i panelet. Luftkanalerne er kun klipset i, og kan forholdsvis nemt afmonteres med en flad skruetrækker. inde bag luftkanalerne sidder de to sidste skruer, som holdet panelet. Midterpanelet kan nu fjernes.
Håber det hjalp lidt MVH Martin L.
Bedre sent svar end ingen svar, du kunne jo være andre havde samme problem:-)
Det er rigtigt, men skal først afmontere panelet ved gearstang og håndbremse osv. Det siddet fast med to umbracobolte - en under askebæret og en under det bagerste plasticdæksel på panelet. Der sidder desuden 2 alm skruer i hver side oppe forrest på panelet, dem kan man kun komme til ved at afmontere de to sidestykker(med gulvtæppe) ved fødderne - de er fastgjort med 3 skruer hver. Når sidestykkerne er af, kan de sidste to skruer, som holder panelet afmonteres. det bagerste panel kan nu fjernes.
Nu kan man komme til de nederste skruer i bunden af midterpanelet. så mangler to små skruer bag drejeknapper til luft, varme mm. knapperne kan afmonteres ved blot at hive i dem. De sidste to skuer der holder panelet fast sidder bag luftkanalerne øverst i panelet. Luftkanalerne er kun klipset i, og kan forholdsvis nemt afmonteres med en flad skruetrækker. inde bag luftkanalerne sidder de to sidste skruer, som holdet panelet. Midterpanelet kan nu fjernes.
Håber det hjalp lidt MVH Martin L.
Det er rigtigt, men skal først afmontere panelet ved gearstang og håndbremse osv. Det siddet fast med to umbracobolte - en under askebæret og en under det bagerste plasticdæksel på panelet. Der sidder desuden 2 alm skruer i hver side oppe forrest på panelet, dem kan man kun komme til ved at afmontere de to sidestykker(med gulvtæppe) ved fødderne - de er fastgjort med 3 skruer hver. Når sidestykkerne er af, kan de sidste to skruer, som holder panelet afmonteres. det bagerste panel kan nu fjernes.
Nu kan man komme til de nederste skruer i bunden af midterpanelet. så mangler to små skruer bag drejeknapper til luft, varme mm. knapperne kan afmonteres ved blot at hive i dem. De sidste to skuer der holder panelet fast sidder bag luftkanalerne øverst i panelet. Luftkanalerne er kun klipset i, og kan forholdsvis nemt afmonteres med en flad skruetrækker. inde bag luftkanalerne sidder de to sidste skruer, som holdet panelet. Midterpanelet kan nu fjernes.
Håber det hjalp lidt MVH Martin L.
Bedre sent svar end ingen svar, du kunne jo være andre havde samme problem:-)
Det er rigtigt, men skal først afmontere panelet ved gearstang og håndbremse osv. Det siddet fast med to umbracobolte - en under askebæret og en under det bagerste plasticdæksel på panelet. Der sidder desuden 2 alm skruer i hver side oppe forrest på panelet, dem kan man kun komme til ved at afmontere de to sidestykker(med gulvtæppe) ved fødderne - de er fastgjort med 3 skruer hver. Når sidestykkerne er af, kan de sidste to skruer, som holder panelet afmonteres. det bagerste panel kan nu fjernes.
Nu kan man komme til de nederste skruer i bunden af midterpanelet. så mangler to små skruer bag drejeknapper til luft, varme mm. knapperne kan afmonteres ved blot at hive i dem. De sidste to skuer der holder panelet fast sidder bag luftkanalerne øverst i panelet. Luftkanalerne er kun klipset i, og kan forholdsvis nemt afmonteres med en flad skruetrækker. inde bag luftkanalerne sidder de to sidste skruer, som holdet panelet. Midterpanelet kan nu fjernes.
Håber det hjalp lidt MVH Martin L.
Det er rigtigt, men skal først afmontere panelet ved gearstang og håndbremse osv. Det siddet fast med to umbracobolte - en under askebæret og en under det bagerste plasticdæksel på panelet. Der sidder desuden 2 alm skruer i hver side oppe forrest på panelet, dem kan man kun komme til ved at afmontere de to sidestykker(med gulvtæppe) ved fødderne - de er fastgjort med 3 skruer hver. Når sidestykkerne er af, kan de sidste to skruer, som holder panelet afmonteres. det bagerste panel kan nu fjernes.
Nu kan man komme til de nederste skruer i bunden af midterpanelet. så mangler to små skruer bag drejeknapper til luft, varme mm. knapperne kan afmonteres ved blot at hive i dem. De sidste to skuer der holder panelet fast sidder bag luftkanalerne øverst i panelet. Luftkanalerne er kun klipset i, og kan forholdsvis nemt afmonteres med en flad skruetrækker. inde bag luftkanalerne sidder de to sidste skruer, som holdet panelet. Midterpanelet kan nu fjernes.
Håber det hjalp lidt MVH Martin L.
Bedre sent svar end ingen svar, du kunne jo være andre havde samme problem:-)
Det er rigtigt, men skal først afmontere panelet ved gearstang og håndbremse osv. Det siddet fast med to umbracobolte - en under askebæret og en under det bagerste plasticdæksel på panelet. Der sidder desuden 2 alm skruer i hver side oppe forrest på panelet, dem kan man kun komme til ved at afmontere de to sidestykker(med gulvtæppe) ved fødderne - de er fastgjort med 3 skruer hver. Når sidestykkerne er af, kan de sidste to skruer, som holder panelet afmonteres. det bagerste panel kan nu fjernes.
Nu kan man komme til de nederste skruer i bunden af midterpanelet. så mangler to små skruer bag drejeknapper til luft, varme mm. knapperne kan afmonteres ved blot at hive i dem. De sidste to skuer der holder panelet fast sidder bag luftkanalerne øverst i panelet. Luftkanalerne er kun klipset i, og kan forholdsvis nemt afmonteres med en flad skruetrækker. inde bag luftkanalerne sidder de to sidste skruer, som holdet panelet. Midterpanelet kan nu fjernes.
Håber det hjalp lidt MVH Martin L.
Det er rigtigt, men skal først afmontere panelet ved gearstang og håndbremse osv. Det siddet fast med to umbracobolte - en under askebæret og en under det bagerste plasticdæksel på panelet. Der sidder desuden 2 alm skruer i hver side oppe forrest på panelet, dem kan man kun komme til ved at afmontere de to sidestykker(med gulvtæppe) ved fødderne - de er fastgjort med 3 skruer hver. Når sidestykkerne er af, kan de sidste to skruer, som holder panelet afmonteres. det bagerste panel kan nu fjernes.
Nu kan man komme til de nederste skruer i bunden af midterpanelet. så mangler to små skruer bag drejeknapper til luft, varme mm. knapperne kan afmonteres ved blot at hive i dem. De sidste to skuer der holder panelet fast sidder bag luftkanalerne øverst i panelet. Luftkanalerne er kun klipset i, og kan forholdsvis nemt afmonteres med en flad skruetrækker. inde bag luftkanalerne sidder de to sidste skruer, som holdet panelet. Midterpanelet kan nu fjernes.
Håber det hjalp lidt MVH Martin L.