Diskanthøjtalere knaser til rytmen

Indlæg omhandlende kabine og interiør på Alfa 156
Besvar
sezam
Indlæg: 1
Tilmeldt: 06 apr, 2011 05:18
Geografisk sted:

Diskanthøjtalere knaser til rytmen

Indlæg af sezam » 06 apr, 2011 05:36

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px 'Lucida Grande'} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px 'Lucida Grande'; min-height: 13.0px} <p class="p1">I min 156 sidder en Blaupunkt Acapulco MP52 bilradio.</p> <p class="p2"> </p> <p class="p1">Jeg er i tvivl om, hvorvidt højtalerne er originale Alfa højtalere - men de små diskanthøjtalere er højst sandsynligt. <b>Og det er netop dem som er problemet!</b></p> <p class="p1">Så snart jeg kommer op i lydstyrke begynder de at knase/knitre til rytmen i musikken...man får det indtryk at de er sprængt. Det er nu ikke tilfældet.</p> <p class="p1">Jeg bad et Alfa værksted om at kigge på problemet og evt udskifte de små højtalere. Det prøvede de, men med samme resultat...højtalerne knitrer/knaser ved højere lydstyrke.</p> <p class="p2"> </p> <p class="p1">Hvad pokker kan være problemet? - er forstærkeren/radioen mon for kraftig til de fabriksmonterede diskanthøjtalere?</p> <p class="p2"> </p> <p class="p1">Nogen som evt. kan anbefale et firma som kan hjælpe mig med bedre lyd i min Alfa [:)]</p>



william
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 apr, 2011 03:40
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af william » 13 maj, 2011 05:52

<p>Der er masser af muligheder for at udskifte enhederne eller dele af dem se f.eks her : <a href="http://www.powernetshop.at/alpine-ls-kf ... ></p><p>De tests denne hjemmeside henviser til kan du roligt stole på ,dem her har jeg brugt flere gange: </p><p><a href="http://www.caraudio24.de/Lautsprecher:: ... /p><p>Hvis du skruer højt nok op skratter alt!</p><p>William lütken</p>

mikkeljacobsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: 23 feb, 2011 02:16
Geografisk sted:

Indlæg af mikkeljacobsen » 24 jun, 2011 05:52

Såvidt jeg har kunne læse mig til, er håndtaget limet på og kan let skrælles af ved at køre en kniv på langs underneden. For mig ser det ud som om knappen holdes på plads af håndtaget. De fleste håndtag til eftermontering er uden knap, så jeg skal have fat i en som passer ..

mikkeljacobsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: 23 feb, 2011 02:16
Geografisk sted:

Indlæg af mikkeljacobsen » 24 jun, 2011 06:17

Hov den smuttede..

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Kabine & Interiør"