Fugt i bilen – is på indersiden ?

Indlæg omhandlende kabine og interiør på Alfa 156
Besvar
Thomas W
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30 jan, 2007 03:56
Geografisk sted:

Fugt i bilen – is på indersiden ?

Indlæg af Thomas W » 30 jan, 2007 03:57

Hej jeg har en 156 SW v6 med klimaanlæg, men i denne kolde tid er der meget is på indersiden af ruderne – næsten lige så meget som udvendigt. Også når det ikke er frost er der fugt på rudernes inderside…Bilen er helt tømt og der ligger ingen våde klude eller tilsvarende i vognen.

Kan det være et filter i klimaanlægget eller ??

Håber at I kan hjælpe

Med venlig hilsen

Thomas Wittrock



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 30 jan, 2007 05:57

Hej Thomas og velkommen - hvis du har sat midter regulatoren på recirkulation, er det derfor, den skal stå på frisk luft, kun når du kører bag en osende lastbil e.lign. skal du sætte den på recirkulation.
Hvis du allerede har styderen på friskluft, har du fugtighed inde i kabinen, under måtter, tilstoppet luftindtag hvor der kan ligge flere liter vand, utæt varmeapparat e.lign.
Et gennemblødt polnfilter kan ikke adstedkomme så meget fugt, men det skal skiftes en gang om året, så det er altid en god igen at skifte det.

christiansen1968
Indlæg: 37
Tilmeldt: 19 okt, 2005 03:20
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af christiansen1968 » 04 feb, 2007 01:22

Hej Thomas

Havde samme problem i min 1,6 sw med klimaanlæg. Det viste sig, at der var utæthed ved de øverste gummilister, længst tilbage og tættest på bagdørvinduerne. Vandet samlede sig i bunden under bagsædet. Det tog mig rigtig lang tid at opdage det, fordi vandet ikke gjorde sædet vådt. Det passede nemlig lige med, at det løb ned hvor hvor ryglænet er adskilt. Så prøv at kigge under bagsædet og mærk på tæppet.

Held og lykke!
Thomas

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Kabine & Interiør"