Så skete det igen

Her kan du placere indlæg som ikke passer ind i nogen af de oprettede fora.
Superstuden
Indlæg: 142
Tilmeldt: 12 maj, 2004 07:48
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Så skete det igen

Indlæg af Superstuden » 05 sep, 2004 21:05

Netop hjemkommen fra Bella Italia, som var lidt en skuffelse. Hvorfor er der ikke flere folk som møder op. Man får noget af broen betalt. Man har chancen for at få en lille alfa snak osv.

Men sagens kerne er :

Der var rigtig mange fine biler.[:D] Men igen er det 3 gamle biler som vinder[V]. For fanden der er også mange andre biler i klubben end de gamle biler. Og man kan ikke bygge klubbens fremtid på gamle biler. Når det ældre publikum en gang dør ( det gør vi alle) og man kun har taget hensyn til dem. Hvem skal så vidreføre klubben.[:o)][?] Man skræmme det unge publikum væk fra klubben. Fordi det hele foregår rundt om de gamle biler. Det er blød hat og cigar. Man er nød til at tænke på det.
Vi var flere som gik rundt og sagde til hinanden, at det er 100% sikkert at det er gamle biler der vinder idag. Og ganske rigtigt 3 gamle biler vandt.
Man bliver nød til at lave nogle klasser til disse træf.
Forslag:
145/46
75
155/164
156
Mest velholdte motorrum
Mest velholdte kabine
Mest velholdte lak
osv.

Det vil gøre at flere møder op. Fordi så er der noget og komme efter. Om man så skulle give ca 50 kr mere i året for at der var til de pokaler. Men det gjorde hver træf mer sjov og spændende. Og at folk ikke kører efter en time. Jeg tror helt bestemt at klubben går en stille død i møde, hvis man ikke gør noget ved det.
Det er fandme kedeligt.


Lige her til sidst så vil jeg lige sige til folk, at der skal være audi logoer på mine fælge[:D] og ikke alfa logoer. Fordi det er en audi fælg. Og det har ikke noget med at gøre at det er en skændsel og så videre. Det var til de folk som sagde at det var nørdet og idiot agtigt så fat det dog for fanden. Det handler om at være anderledes og ikke ligesom de andre. Tøre og være en som stikker sig ud fra mængden. Men det er jo ikke noget man må i Danmark vel? Jeg kan kun sige sådan nogle folk siger mig ingenting. Og folk kan kun være glad for at det ikke var et weekends træf, hvor man havde fået lidt og drikke. Fordi så havde de halvhjerne fået sådan en melding. For det gider jeg ikke og høre på.

mvh
kristian



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 06 sep, 2004 03:42

Hej Kristian - jeg tror, at det folk opponerer imod er (Audi)logoet uanset hvilket andet bil mærke de evt. kunne være. Personlig ville jeg ikke ha' et Alfa logo på et andet bilmærke og omvendt. Hvis dine Audi fælge er fede eller på anden vis dit ønske, ville jeg sætte nogle neutrale dimser som lukker midterhullet eller fælg fabrikantens logo - det er formentlig ikke Audi som producerer fælgen.

Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 06 sep, 2004 08:27

Hej Stud! :o)

Tak for en hyggelig dag. Som lovet skrev du dit indlæg (ikke på opfordring af mig!) og jeg sætter da pris på at du siger din mening, ligeud og uden indpakning...

Jeg er også skuffet over det lidt svage fremmøde. Der er ikke den store tilslutning fra Sjælland og Jylland (nordlige) og det er for tyndt. Bella Italia er trods alt et temmelig stort arrangement hvor mange mærker er, eller burde være(!)samlet. Og der kunne sagtens være flere Alfa'er! Jeg savner også flere Ferrari og Maserati (særligt når sidstnævnte ikke har egen klub!) Og Lancia's opbakning er jo nærmest pinlig, der bør i skrivende stund sidde nogle Lancia-folk med meget røde ører!!!

Motorcyklerne skal have ros for at de støtter virkelig flot op, bliv ved med det!

Mht. til din holdning omkring fremtid osv. har du lidt ret, og så alligevel ikke. Først og fremmest er der et specielt miljø i Alfa-klubben. Det er (som regel) voksne mænd i klassiske biler som ikke er stylet som var det DHB og det tiltaler mig altså mere end en emblemfri PUG 1,4 med stor hækvinge! Din bil er flot, ingen tvivl om det, men jeg kan også følge dem der syntes det er for meget klister og spartel, men fint nok at du gerne vil skille dig ud fra mængden, og tro mig, det gør du også! Ikke desto mindre skal der være plads til alle, men så længe at div. Alfa-træf først og fremmest drejer sig om det der er UNDER hjelmen, og ikke ovenpå, er jeg en glad mand der støtter op om arrangementerne efter bedste evne. Det andet, kedelig cigar eller ej, bør aldrig få første prioritet omend det er fint med variation og anderledes tiltag, og det er også tydeligt at 156'erens store succés har trukket et nyt publikum, fred være med det.

Jeg er også enig med dig i at kontigentet burde stige lidt så klubben fik flere midler at gøre med, jeg giver ihvertfald gladeligt lidt ekstra for nogle mere "gennemførte" arragementer med større fremmøde.

PS. Dine Audi-fælge er flotte, og anderledes, men de når ikke et sæt 18" Zender Siena til sokkeholderne! ;o) Jeg syntes også at du burde gøre et eller andet ved Audi-logoet på fælgene, måske bare skjule det, for det passer bare ikke i ind i helheden, og et Alfa-logo er bare SÅ meget flottere end de fire wanna-be OL ringe... Just my opinion. :o)

Godnat og sov godt, jeg håber vi ses igen... :o)

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 06 sep, 2004 20:56

hej drenge..
Kristian - din kritik giver jo genlyd - det er jo den samme du kom med for knap 4 mdr siden og også sidste år i juni/juli [;)]
bevares det var ikke noget angreb på dig - og det vbed du også - men Rom blev jo ikke bygget på en dag. Men jeg tager det jævnligt op når vi holder møder osv , men sådanne ting tager jo tid, men vi går stødt i den rette retning.

Daniel - jeg er så enig, der skal være plads til alle og klubben bygges jo netop op omkring Alfa-arven altså de klassiske modeller - og det er præcis det Bella Italia handler om - som jo netop også står i klubbladet..

Ang. tilslutningen fra Sjælland og samme distancer +250km, så ville den sikkert være noget højere hvis dette arrangement ikke kun varede nogle timer, men måske strak sig over 2 dage?!?
Det at køre +500km frem og tilbage samme dag er jo bestemt ikke noget man bare gør for at hygge sig i 4-5 timer..

iøvrigt har du igen helt ret - de der store 19" ruller fra "Sovepillebilsfabrikanten" når ikke et sæt Siena til ventilkappen [:D]

Superstuden
Indlæg: 142
Tilmeldt: 12 maj, 2004 07:48
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 07 sep, 2004 18:15

Jeg er ihvertefald nu 100% sikker på at jeg ikke skal have en alfa igen, hvis der snart ikke sker noget drastiskt.

mvh
kristian

Ole Jørgensen
Indlæg: 79
Tilmeldt: 22 okt, 2003 04:14
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Jørgensen » 07 sep, 2004 18:53

Hej Kristian

Hvorfor denne drastiske beslutning?[V] Alfa Romeo bygger fantastiske biler og vil også gøre det i fremtiden![:)]

Med venlig hilsen
Ole

Pedersen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 20 nov, 2003 17:46
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Pedersen » 07 sep, 2004 19:24

Hej Stud! :o)
Du er mand nok til at skille dig ud fra mængden, går dine egne veje osv., så må du da også være mand nok til at forstå, at det måske ikke er flertallet der deler dine synspunkter m.h.t.styling.
Du har dine ide´r med dine biler, fedt nok at nogle tør, andre har deres, og sådan skal det da være.
Der skal være plads til alle, og helt sikker er der også plads til dig og dine biler, med det nytter ikke at føle sig uretfærdig behandlet, når man ikke vinder.
Du har fat i noget af det rigtige m.h.t. flere kategorier.
Fortsæt du med dit styling, gerne af en GT næste gang.

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 07 sep, 2004 20:09

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindeligt skrevet af Superstuden</i>

Jeg er ihvertefald nu 100% sikker på at jeg ikke skal have en alfa igen, hvis der snart ikke sker noget drastiskt.

mvh
kristian
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

hmmm tja det jo bare dit tab i mine øjne [B)]
Tvivler på at der sker noget drastisk, meget snart - jeg kan ihvertfald ikke forestille mig hva det skulle være???
Iøvrigt er det vel forkert at basere ens bilvalg ud fra klubben - I så fald får du jo ikke nogen Maserati - de har jo slet ingen klub...

Kristian - Iøvrigt burde du da af alle mennesker vide at smag ikke kan diskuteres, og der for falder alt jo ikke i samme smag og hvor ville det dog egentlig også være kedeligt...[;)]

Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 07 sep, 2004 22:36

Stud:
"JANTELOVEN ER FOR FATTIGRØVE

I DON'T FOLLOW THE TRENDS - I MAKE THEM"

Hvis du giver så hurtigt op kan man jo ikke tage dine små ideologier seriøst...


Du bliver nok nødt til a indse at miljøet i Alfa Klubben bare er ANDERLEDES! Det skiller sig jo netop ud fra mainstream- og streetracing-klubberne og det er derfor jeg trives så godt blandt Alfister. Her ligger der andre værdier til grund for bedømmelsen af bilerne. Men derfor er jeg da enig med dig i at man burde kunne lave flere kategorier så det måske ikke altid kun var de gamle restaurerede klassikere der løb med pokalerne...

Uanset syntes jeg det virker lidt umodent af dig at vælge bil ud fra om du syntes klubben er kedelig eller ej, og det er jo ingen tvang at deltage i deres arrangementer... Det kunne da være sjovt at se en Alfa Romeo vinde DFB 200?

Superstuden
Indlæg: 142
Tilmeldt: 12 maj, 2004 07:48
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 08 sep, 2004 02:22

Kan i ikke forstå det. Det har ikke noget at gøre med at folk syntes min bil er grim osv.
Det er at klubben er gammeldags og intet for de unge mennesker. Den skal moderniseres og sådan er det bare. Og man behøver ikke gå så langt som de her mainstream klubber.

Jeg har slet ingenting imod alfa. Har jo altså 2 stk. Sportswagon og en Sud st.car. Jeg syntes bare jeg har gjort så meget for klubben og vist alfa flaget. Jeg har været til mange træf i hele europa, vundet pokaler, været i vmax, anbefalet klubben til så mange. Jeg har udleveret mit nummer til så mange mennesker hvor de bare skulle ringe og så skulle jeg nok hjælpe. Altid villig til at hjælpe. Så har ikke noget mod personerne i klubben. Men dem der sidder i toppen, for det er det samme og samme der sker hver år. Alt foregår om de gamle biler.

Den nye sportswagon kommer også i vmax. Og glæden er næsten lige stor til hver træf. Og så bliver man bare så skuffet når 3 gamle biler vinder. Jeg syntes ikke de gamle piskasser er de fedeste på jorden. Gud bevares de er pæne. Men gør nu noget ved det og lav nogle flere klasser.

Det skal ikke være nogen hemmelig at til næste års DFB satser jeg stort. Går efter at komme i top 3. Og kunne være sjovt med en alfa.

mvh
kristian

ps jeg giver aldrig op. Syntes også det viser til Internationalt Alfa træf, hvor vi arbejdede i døgndrift en hel uge for at blive færdig. Alle sagde at vi aldrig ville nå det. Men det gjorde vi.

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 08 sep, 2004 18:07

Se det var jo bedre [:)]

men du har jo ret i at vi skal have flere klasse og lign til diverse arrangementer, og det med at kluben snart burde henvende sig til de noget yngre medlemmer - men igen, ting tager tid!! Jeg er igang med Sjælland og skal også til møde i aktivitetsudvalget på mandag og tager det også op der - så kan jeg sagtens give et fyldestgørende referat senere [:D] [:D]

Admin
Indlæg: 67
Tilmeldt: 05 maj, 2003 10:00
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Admin » 09 sep, 2004 09:02

Hej Studen
Velkommen i den den jydske bestyrelse ved næste generalforsamling i 2004!
Du bør da stille op og håbe på tilpas mange stemmer
MVH
Øffe

Ole Nielsen
Indlæg: 115
Tilmeldt: 08 aug, 2004 15:32
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Nielsen » 13 sep, 2004 12:06

Hej alle.
Jeg tror der er mange medlemmere der "bare er medlem". Andre, som jeg selv, bruger klubben pga. hjemmesiden og dette forum. Til at hente hjælp - og hjælpe andre med hang til Alfa.

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 14 sep, 2004 10:52

Hej alle sammen

Fed diskution I har kørende.
Ville vildt gerne have været med, men skulle desværre afsted på arbejde fredagen før[V]
Jeg kan tilslutte mig en hel del af disse synspunkter,
citat:
Er det bare mig eller er der andre derude som ejer en Alfa Romeo der er nyere end rødderne på stamtræet ???????
Beklageligvis er der overvejende træf og møde for generationen efter arbejdsmarkedet, - respekt for det grå guld - MEN er der ingen der har interesse i at finde sammen til en køretur, udveksle erfaringer/stylinger/udstyr/tuning, "Inspirazione Italiana" og lignende for de nye knobskud på stamtræet ??????
citat slut.
Et andet citat:
Klubben er god til at arrangere træf for "roden af stamtræet" og dermed mener jeg køretøjer der når op til ´75, og nå ja - KUN dem der når op til ´75 ( årgangen/alder på bilen og kører )
Hvorfor "må" vi ikke være med ???
De fleste alfister i dag er trods alt næsten "nyere" end bilerne.
Nej galde til side, der skal være plads til os alle og jeg lægger lige så stor "kærlighed" til de klassiske AR´er og synes det er fantastisk at se dem alle. De timer der er gået med at holde rust væk fra dem er sgu da imponerende. Men det er som sagt stamtræet og man skal ikke glemme sine rødder.
"Familien" er for en italiener det aller vigtigste i verdenen, så hvorfor er der nogen der ikke er inviteret ??
citat slut.

Nogle uddrag fra mine egne indslag på "cuore sportivo".

Lad nu de yngste være med i jeres "familie" og lav nogle klasseinddelinger. "Rookierne" kan jo altid komme i en "hjælpeklasse" hvor "formning og stavning" (OOOO=Audi) ikke er tilvalgsfag.
Undskyld kristian...[;)]
Jeg synes personlig Kristians SW er vild fed, men jo - ingen synonymer på rullerne. Kristian, prøv at acceptere andres synspunkter såvel som dine egne! Visionærer som dig sætter trends men du ved også at Rom ikke blev bygget på én dag[:D]
Det er helt klart at klubben bør tage denne udfording op til diskution, vi kan ikke leve på minderne alene....

Superstuden
Indlæg: 142
Tilmeldt: 12 maj, 2004 07:48
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 18 sep, 2004 09:37

Forstå det nu det har ikke noget med hjulene og gøre. Det har noget med dem der styrer klubben - færdig.

Vil gerne med en i bestyrelsen, men har nok og se til i forvejen. Skal hjælpe lillebror med at få hans bil færdig. Jeg skal selv igang med et nyt projekt til næste sommer. Så har masser og se til. Har jo som bekendt en Sud st.car = rust. Ville også gerne have den færdig restaureret til næste sommer også. Samtidig har jeg et arbejde hvor jeg møder 8.30 og har fri 18.30 og arbejder hver anden weekend. Har meget lyst til at arrangere mig i klubben, men det vil ikke blive helhjertet. Så har ikke tid til det. Men i må altid gerne ringe til mig. Jeg víl også gerne hjælpe til. Og komme med gode ideer.

mvh
kristian

Besvar

Tilbage til "Andre Indlæg"