Alfa Museum

Her kan du placere indlæg som ikke passer ind i nogen af de oprettede fora.
Besvar
pryds
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11 feb, 2004 03:17
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Alfa Museum

Indlæg af pryds » 30 apr, 2004 04:36

Hvor ligger Alfa Romeo museumet i Milano har set at klubben arangerer en tur derned så nogle må vide det [:D] skal nemlig selv til Milano i min 156 5. Juni så ville jeg jo lige kigge forbi???



Alfista
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 okt, 2003 18:02
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Alfista » 30 apr, 2004 19:24

Det liger i Arese som er lige nord for Milano. Jeg har ikke selv været der, men det ligger klart på listen over pilgrimsfærd der SKAL gøres! Så vidt jeg har læst mig til, er åbningstiderne på sædvanlig italiensk vis, ret autonome - det er derfor en go ide at ringe i forvejen, og sikre sig at der er åbent. Jeg har også hørt om adskillige som er taget derhen, fundet det lukket, men er blevet lukket ind alligevel - og så gået rundt på museet alene!

MUSEO STORICO ALFA ROMEO
Viale Alfa Romeo - ARESE (MILANO)

jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 30 apr, 2004 20:42

Hejsa,

Så vidt jeg husker, så har museet ikke nogen egentlig åbningstid, så det er en rigtig god ide at ringe i forvejen. Selve museet ligger inde på selv fabriksområdet, hvor der engang blevet produceret "rigtige" Alfa'er. Centro Stilo har for øvrigt også til huse inden for det samme hegn - men her er åbningstiden stærkt begrænset (ikke eksisterende :-) ).

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 30 apr, 2004 20:54

Vi var der for et par år siden. Vi gik rundt alene.
http://www.alfaromeo.it/cgi-bin/pbrand. ... istory.jsp
Husk at italienerne holder lange frokostpauser - og museet er lukket imens.

Iøvrigt blev vi slemt skuffede over Ferrari museet, men Schlumpf Collection i Mulhouse (i hjørnet af Frankrig ved Schweitz og Tyskland) overgår enhver forventning! Afsæt lige en dag eller to af turen til det museum, når I nu er afsted [8D]
http://www.collection-schlumpf.com/schl ... ve_05.html

Besvar

Tilbage til "Andre Indlæg"