FIAT I RIBE!!!! CB AUTO!!! Værkstedsproblemer!

Her kan du placere indlæg som ikke passer ind i nogen af de oprettede fora.
Besvar
Doran
Indlæg: 5
Tilmeldt: 03 jun, 2005 02:09
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

FIAT I RIBE!!!! CB AUTO!!! Værkstedsproblemer!

Indlæg af Doran » 26 sep, 2005 20:01

ALFA 156
Hvor man ikke skal få lavet sin Alfa ?

Her kommer Fiat på En Go 1 plads.. Her Fik jeg min Alfa lavet. første gang skulle ha en ny renoveret motor i det fik vi så. vi hentede den så i ribe hvorefter vi skulle hjem til københavn vi nåede lige hjem hvor efter den nye motor begyndte og rasle underligt. tilbage til ribe. hmm.. hva var der så galt. jo man havde samlet den forkert. eller d.v.s alle lejer i motoren var monteret forkert. Nå men De ville Så lægge en ny i.. og denne her sagde de så skulle være helt i top.. var den så det.. Nej nej.. op til Ribe igen og hente.. på vejen hjen begyndte den så og tikke. hvor efter jeg tænkte hvad er der nu i vejen.. hvorefter jeg ringede til fiat i Ribe. og fik dem til og gå med til at alfa i valby. skulle lave dette hvis det ikke blev for dyrt.. man fandt så ud af at alfa i ribe hvade Strammet, Remstrammeren for meget .. Så lejet røg. hmm... surt. nå man begyndte Så og Fundere. om de overhovedet kunne lave Alfa.. nå men jeg fik så bilen Retur. der gik så 2 til 3 dage.. Så begyndte den og tikke igen. og denne gang var det ikke Remstrammeren.. der var ventilerne. tænkte Straks. HVAD FANDEN ER DET FOR NOGET DE LAVER I RIBE..

Nå.. Godt Sur Ringer man til Ribe IGEN. Fortalte om problemet. De ville ha bilen over igen.. og der nok ville gå.. 14 - 21 dag.. og jeg roligt kunne kører videre uden der ville ske noget ved det.. ja men det var så hvad jeg Gjorde. der gi så yderliger 3 dage.. hvorefter gearkassen begyndte og rasle.. OK tænkte jeg De kan ikke lave Alfa 156.. så skal den heller ikke til Ribe. ringede til alfa i Valby. og bad dem om og kigge på den. mod at alfa i Ribe Betalt For Dette. Alfa i Valby ville ha 20.000 kr for at skille hele motoren.. da der går nogle rygter om alfa i Ribe at de skulle være fuskere.. nå men jeg ringede så til ribe. og fortalte hvordan det hang sammen. at den skulle skilles helt.. for ud over det med gearet.. bruget den 3 litter olie. på bare 700 km!!! hver gang!!.. Så noget er der Galt..Vi har så fundet ud af at det er plejstangslejet der er røget, der er noget galt med olien samt gearkassen.
Fiat i Ribe sagde til os... enten så skal de have den op og lave den evt, en splinterny motor i eller også må vi selv betale et andet sted..
den er stadig inden for garanti og har ventet 3 mdr på en reaktion fra ribe.. (1½ mdr har den været hos valby pga forsikringsskade efter det med motoren. )

Derefter tog de den så op med falck og de fik lavet pastforstellerne, sendte den retur. Gearkassen var så dårlig i stand og de nægtede at have kendskab til den, men det er dem der har skiftet den i sin tid sammen med motoren og de andre nye dele.. Vi tog så til Valby for at få ilagt en ny gearkasse, som så også er i orden.. men dog for vores egen regning, da Ribe siger at de ikke har lagt den i.. Problemet er bare at det var en fabriksgearkasse der lå i i Februar måned, og Ribe havde den så oppe og havde lavet en aftale med os om at ilægge nyrenoveret motor og ny gearkasse i det tilbud de kom med telefonisk. Nu siger de så at de ikke har lagt gearkasse i, men det er ikke den samme gearkasse som der var der i før de havde den oppe, som var i stykker nu..

Vi har stadig problemer med at den bruger 1 liter olie på 400-500 km. Ved ganske alm. kørsel, vi har været en tur forbi daugaard biler som lyttede på den og sagde at det højst sandsynligt var en oliering som var løs.

Ribe nægter at lave den, de har olietestet den i Juli måned på 100 km. Vejet olien siger de men den var inde for normalen påstår de.. Vi har haft problemer med den olie siden vi fik den nye motor i fra Ribe.
Udover dette nægter de at betale for at en anden laver det for dem. Hovedkontoret har været inde omkring denne sag.. og synes at Ribe handler forkert. Men kan intet gøre.. andet end at de siger vi skal gå til advokat med det hele.

Da de havde den oppe i Julimåned nægtede de at udlevere vores bil, fordi vi havde lavet noget af dette indlæg på cuoresportivo. Hvis vi ikke fjernede dette indlæg ville vi ikke få vores bil tilbage. Vi aftalte at vi fjernede men blev der det mindste i vejen med dem igen og vi ikke fik det som man skal have iflg loven, så ville vi sætte det op igen i udvidet udgave.

De nægter yderligere at udlevere en ordentlig faktura med hvilken motor og hvor meget den har købt, samt garanti på de nye dele mv. som er ganske alm. lovpligtigt her i Danmark.

Vi har så stillet dem dem flere alternativer: 1. de kan give os pengene tilbage og de kan få deres motor. 2. De kan finde et værksted herovre på sjælland som kan lave den (de lovede at i Julimåned var det sidste gang den kom derop og ville betale sig fra det de næste gange hvis det blev aktuelt). 3. De kan købe os ud af garantien. 4. Vi kan komme til Ribe og få den lavet men på deres regning (broafgift mv.) hvilket vi synes er meget fair da den har været deroppe mange gange, og har brugt en masse tid, kræfter og penge på det de forrige gange. Samt at vi vil have vores faktura og garantibevis.

De nægter nogen af delene. De sidder og griner af os når vi ringer til dem og siger at de ikke vil gøre noget ved det. Christian Brandt som er ejeren sidder og griner og siger at han ikke vil lave noget og at han ikke er forpligtet til at lave det under garantien. Han smækker derefter røret på og det gør hans to kontordamer også Linda og Bodil.

Brian Sørensen har fulgt dette her forløb de sidste 3 mdr. han beklager en del.. men vi kan ikke rigtig finde ud af om han er med i dette her eller ikke aner hvad der foregår omkring ham og imellem kollegaerne, han siger altid at han vil undersøge tingene og vende tilbage.. for at det så ikke bliver til noget eller de laver noget lort. Christian laver en stopklods for det hele ender det altid med.

Som vi har hørt fra en masse autoforhandlere: De er nogen fuskere hos CB auto.. hvis vi skal lave noget for dem må de lægge et depositum først så vi er sikret vores penge. Udfra dette er der kun en ting vi kan sige: Det er at Fiat Alfa, I ribe, Esbjerg og Vejle (CB AUTO). Ikke kan lave alfaér,
Så til jer alle der har planer om og få lavet noget på dette værksted. Så find et andet du har flere problemer med din alfa efter den har været på dette værksted Så en Advarsel.. Hold jeg Langt Væk.. fra Fiat/Alfa i RIBE.. Men Til Alfa i Valby.. KÆMPE PLUS. ++++++++++++++++++++++ kanon GO Service. og et Trygt Sted og få lavet sin Dyt..


SEND GERNE DETTE VIDERE TIL ALLE DU KENDER! SÅ VI KAN FÅ DEM NED MED NAKKEN !!!



MVH Matilde og Bryan .... sure på fiat i ribe, (som også har vejle og esbjerg afd. ) CB AUTO!!!



Besvar

Tilbage til "Andre Indlæg"