GTV med blinkende code lampe

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
thoeger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 jan, 2008 06:30
Geografisk sted: Danmark

GTV med blinkende code lampe

Indlæg af thoeger » 12 jan, 2008 06:44

Hej

Har just fået min 1996 GTV 2.0 TS 16V hjem fra tyskland (min første Alfa), bilen starter og kører perfekt, men code lampen blinker i alt evighed og er ærlig talt lidt træt af at se på den. Har læst en masse indlæg omkring gule bokse der skal kobles fra, eller batteripoler der skal kobles af i 1/2 time, når de ikke kan starte og lampen her blinker, og ellers udsigt til reparationer på rigtig mange penge hvis det ikke kan gøre det.

Men min starter og kører jo fint, og det kunne være fristende bare at få pillet pæren fra, men vil omvendt helst have det lavet "rigtigt", nogen der har set dette før.... Jeg har master-nøglen og "værksteds"-nøglen til bilen ,men ingen kodekort.



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 13 jan, 2008 01:27

Det første du skal gøre er at lade et værksted udlæse fejlrapport fra motorstyringen (ECU).
Spørg på Alfa-værksted om de ved hjælp af bilens chassis nr. kan få kode oplyst eller leveret nyt kodekort (samme kode eller ny kode til omprogrammering).

thoeger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 jan, 2008 06:30
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af thoeger » 23 jan, 2008 06:25

hej.. tak for svaret, værkføren på det lokale Alfa værksted er nået frem til samme konklusion, så jeg har bestilt tid, og så må vi se hvad dommen bliver !!

thoeger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 jan, 2008 06:30
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af thoeger » 07 feb, 2008 04:17

Nå, så har den været på værksted. eksisterende nøgle samt nyinkøbt nøgle kodet til bilen/startspæren, og så er der ikke mere blinken af codelampen. Så det var da heldigvis rimeligt smertefrit

Besvar

Tilbage til "Alfa GTV/Spider Nuova Motor"